خبر فوری

۱۴ لحظه بزرگ زندگی فوتبالی مسی از زبان خود او +عکس و فیلم

سرویس ورزش مشرق لیونل مسی در دیدار دور رفت مرحله یک هشتم نهایی در مقابل چلسی در استمفورد بریج لندن توانست با گلی بسیار کلیدی، شرایط را برای تیم انگلیسی برای دیدار برگشت در نوکمپ دشوار سازد. او همچون رونالدو، یک فوق‌ستاره و یک مرد چاره‌ساز برای بحرانی‌ترین لحظات است. به این بهانه، مجله «چهار چهار دو» انگلیس به سراغ وی رفته و وی در گفتگویش با «اندی میتن»، از ۱۴ لحظه به عنوان بزرگترین لحظات عمر فوتبالی خود یاد کرده است.

۱. بازی در مقابل بوسنی هرزگوین (۲ بر یک) در مرحله گروهی جام جهانی  در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۴

هشت سال تمام صبر کرده بودم که در دومین جام جهانی‌ زندگی‌ام بتوانم گل بزنم. بالاخره این فرصت رسید و در بازی اولمان مقابل «بوسنی هرزگوین» گل دوم تیمم را زدم. خیلی سریع اتفاق افتاد. توپ را از میانه زمین به دست گرفتم و بعد از یک یک-دو تمیز با «گونزالو ایگوآین»، توپ روی پایم نشست و تمام!!! دو بازی بعدی را هم شاهد بودید که ایران و نیجریه را هر چند به سختی شکست دادیم و در مرحله حذفی هم خوش درخشیدیم و چیزی نمانده بود که در بازی فینال پیروز شویم. اما ناکام ماندیم و قهرمان نشدیم. در هر حال، یک تیم عالی بودیم.

فیلم بازی با بوسنی هرزگوین/ دانلود

۲. بازی در مقابل اسپانیول (یک بر صفر) / در لالیگا در ۱۶ اکتبر ۲۰۰۴

یادم می‌آید که در آن زمان به جای دکو در مقابل رقیب هم‌استانی به زمین آمدم. راستش عصبی و عجول بودم چون بازی بسیار مهمی برای ما بود. البته ریکارد مربی بزرگ و خوبی بود و ما به او اعتماد داشتیم. در آن بازی، عملکرد من نتیجه را به نفع ما به اتمام رساند. احساس بسیار خوبی داشتم چون همین امر موجب شد که از سوی مربی بسیار جدی‌تر گرفته شوم.

۳. بازی در مقابل بایرلورکوزن (۷ بر یک) / در مرحله حذفی لیگ قهرمانان اروپا در ۷ مارس ۲۰۱۲

عجب شبی بود! هیچ وقت فراموش نمی‌کنم. ۵ گل برای تیمم زدم. من تبدیل به اولین بازیکنی شدم که در تاریخ لیگ قهرمانان ۵ گل در یک بازی به ثمر رسانده است. تیم هم عجب بازی بی‌نظیری ارائه داد و من هم به عنوان یکی از اعضای این تیم عالی، تمام تلاشم را کردم. می‌خواهم بگویم اگر من خوب بازی کردم و می‌کنم، به خاطر تیم است که عالی عمل می‌کند.

فیلم 5 گل مسی مقابل بایرلورکوزن/ دانلود

۴. بازی در مقابل نیجریه (یک بر صفر) در فینال المپیک ۲۰۰۸

از قدیم با «سرخیو آگوئرو» دوستی صمیمی داشتم. در سنین کمتر، خیلی از اوقات را با هم می‌گذراندیم. وقتی در تیم ملی بودیم، فیفا بازی می‌کردیم. راستش را بخواهید، سفر به چین یکی از بهترین خاطرات عمرم بود. المپیک، نه تنها یک رویداد دارای فرصت عالی برای کسب مدال است، که یک تجربه برای شرکت در یک رویداد جهانی شگفت‌انگیز است که در آن، ورزشکاران از سرتاسر دنیا در رشته‌های مختلف ورزشی گرد هم می‌آیند.

۵. بازی در مقابل سویا (۵ بر یک) در لالیگا در ۲۲ نوامبر ۲۰۱۴

احساس بی‌نظیری دارد که به عنوان گلزن اول تاریخ لالیگا شناخته شوی. در لیگی که بزرگان بسیاری موفق به ثبت رکورد شده‌اند. راستش برای جشن به ثمر رساندن گلی که رکورد را جابجا می‌کرد، برنامه‌ریزی نکرده بودم اما مهم این بود که من یکی از بهترین‌ روزهای عمرم را داشتم چرا که یک رکورد بسیار مهم را جابجا کردم.

۶. بازی در مقابل بایرن مونیخ (۳ بر یک) در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا در ۶ می ۲۰۱۵

من قصد تحقیر بوآتنگ را نداشتم. همه کاری که کردم این بود که از او گذشتم تا به دروازه بایرن مونیخ برسم. کار متفاوتی هم نکردم چرا که در هر بازی، بازیکنان حریف در مقابل من هستند و باید از آن‌ها عبور کنم. اما از این جهت خوشحالم که نمایشم در آن بازی باعث شد تا به فینال لیگ قهرمانان راه پیدا کنیم. پس از آن، در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها دیدم که چگونه عملکرد تیم ما را تحسین کرده‌اند. این باعث شد تا بیشتر به خودم ببالم. ما از یک مربی بزرگ به نام لوئیس انریکه هم بهره می بردیم.

فیلم گل زیبای مسی برابر بایرن مونیخ با جا گذاشتن بواتنگ/ دانلود

۷. بازی در مقابل آلبسته (۲ بر صفر) / در لالیگا در یکم می ۲۰۰۵

اولین گلم برای بارسلونا را در این بازی به ثمر رساندم. تازه به من مجال داده شده بود که در کنار بازیکنان بزرگ بتوانم در تیم اول بازی کنم. واقعا به گل زدن فکر نمی کردم اما باور داشتم که اگر گل بزنم، فشار عصبی از روی من برداشته می‌شود. یادم می‌آید که رونالدینیو توپ از بالای سر دفاع برایم عبور داد و و من با یک ضربه چیپ دروازه‌بان را مقهور خودم کردم. بعد، جمعی از بزرگ‌ترین ستارگان فوتبال را در هنگام جشن گل، کنار خود دیدم.

فیلم اولین گل مسی برای بارسلونا در سال ۲۰۰۵ / دانلود

۸. بازی در مقابل رئال مادرید (۳ بر ۳) در لالیگا در ۱۰ مارس ۲۰۰۷

احساس بسیار زیبایی‌ است که در مقابل تیمی چون رئال مادرید ۳ گل به ثمر برسانی. آن هم در الکلاسیکو که پربیننده‌ترین بازی جهان است. من برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ در مقابل رئال مادرید هتک تریک کردم و به همان دو علتی که گفتم برای من خیلی خاص بود.

فیلم هت تریک مسی در مقابل رئال مادرید در سال ۲۰۰۷/ دانلود

۹. بازی در مقابل ختافه (۵ بر ۲) در نیمه‌نهایی جام حذفی اسپانیا در ۱۸ آوریل ۲۰۰۷

وقتی پایم را در داخل زمین گذاشتم، به این فکر نمی‌کردم که چه اتفاقی قرار است رخ دهد. در فوتبال، همه چیز باید به طور طبیعی رخ دهد. توپ را از میانه زمین در اختیار گرفتم و فضاهای خوبی را بین مدافعین حریف یافتم. اصلا در آن لحظه به گل زدن فکر نمی‌کردم و تمامی سعی‌ام این بود که از مدافعین عبور کنم و خودم را به محوطه جریمه حریف برسانم. باور کنید تا لحظه‌ای که دروازه‌بان ختافه را جا گذاشتم و به توپ ضربه زدم، به هیچ وجه به گل فکر نمی‌کردم. رده‌بندی گل‌های من از نظر خودم، به زیبایی آن‌ها بستگی ندارد بلکه به اهمیت‌شان بستگی دارد. کارشناسان می‌گویند که این گل زیباترین گل تاریخ زندگی من بوده اما من گل‌های دیگری به ثمر رسانده‌ام که قطعا به زیبایی این گل نبوده‌اند اما اهمیت‌شان برای تیمم بالاتر از این گل بوده است.

فیلم زیباترین گل زندگی مسی از نظر کارشناسان / دانلود

۱۰. بازی در مقابل تیم ملی مونته‌نگرو در مرحله گروهی جام جهانی ۲۰۰۶ در روز ۱۶ ژوئن ۲۰۰۶

شاید اولین بازی رسمی من در یک جام جهانی بود اما چون قبلا با تیم ملی کشورم بازی‌های دوستانه زیادی را انجام داده بودم، عصبی نبودم. آن روز بر نیمکت‌ ذخیره‌ها نشسته بودم و در ۱۵ دقیقه پایانی بازی وارد زمین شدم. اما گل ششم تیمم را به ثمر رساندم و این برایم فراموش‌ناشدنی است. آن روز، خیلی زیبا بود.

۱۱. بازی در مقابل یوونتوس (۳ بر یک) در فینال لیگ قهرمانان در ۶ ژوئن ۲۰۱۵

بالا بردن جام لیگ قهرمانان یک افتخار و احساس بزرگ است. آنقدر احساست گرم است که عظمت آنچه که به دست آوردی را درک نمی‌کنی. کسب قهرمانی در مقابل بهترین‌ها و بزرگ‌ترین‌ها خیلی اهمیت دارد.

۱۲. بازی در مقابل رئال ماردید (۶ بر ۲) در لالیگا در ۲ می ۲۰۰۹

شب بسیار خاصی بود. ۶ گل وارد دروازه رئال مادرید کردیم. گلم ششم را من زدم که گل دومم در آن بازی بود. رئال مادرید تیم بسیار بزرگی است و ما توانستیم با  «پپ گوآردیولا» آن را شکست بدهیم. مگر می‌شود آن پیروزی شگرف و بزرگ و آن شب رویایی را فراموش کرد.

فیلم نمایش خیره‌کننده بارسلونا در مقابل رئال مادرید در سال ۲۰۰۹ / دانلود

۱۳. بازی در مقابل منچستر یونایتد ( ۲ بر صفر) در فینال لیگ قهرمانان در ۲۷ می ۲۰۰۹

راستش خیلی فکر نمی‌کردم که در مقابل سدی چون «ریو فردیناند» بتوانم فرصت سر زدن داشته باشم. اما توپ از ریو عبور کرد و همچون لقمه‌ای آماده در اختیار من قرار گرفت و من هم به بهترین نحو از آن استفاده کردم و تا جایی که می‌توانستم به هوا پریدم و به توپ ضربه سر زدم. این گل را به عنوان یکی از پراهمیت‌ترین گل‌های تاریخ تیمم و یکی از بهترین گل‌های زندگی‌ام می‌دانم. یادم است که در فینال ۲۰۰۶ به خاطر مصدومیت‌ نتوانستم بازی کنم اما در این فینال آن هم با این گل پراهمیت و زیبا، قهرمانی را برای بارسلونا به ارمغان آوردم.

فیلم لحظه به ثمر رساندن گل دوم در مقابل منچستر یونایتد / دانلود

۱۴. بازی در مقابل رئال مادرید (۳ بر ۲) در لالیگا در ۲۳ آوریل ۲۰۱۷

شبی بی‌نظیر بود که هر آنچه که می‌خواستم شد. دو گل در مقابل رئال مادرید به ثمر رساندم که دومی، پانصدمین گل من در بارسلونا بود و از این نظر تاریخی هم شد. آن گل خیلی امید به تیم بخشید. درست است که دست آخر رئال مادرید قهرمان لالیگا شد اما گل من امید بسیار زیادی به تیمم برای ادامه راه بخشید. من و «یوردی آلبا» مثل همیشه بسیار هماهنگ عمل کردیم. ما بازی همدیگر را می‌شناسیم و مربی بزرگی چون «لوئیس انریکه» را در کنارمان داشتیم. او، در پایان بازی به من گفت که من بهترین بازیکنی هستم که تا به حال دیده است. اما حقیقت این است که او خود مربی بزرگی بود.

منابع:

https://www.fourfourtwo.com/features/lionel-messi-14-greatest-moments-my-career

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید