خبر فوری

کیفیت آموزش‌های مهارتی باید افزایش یابد

به گزارش هرمزبان به نقل از خبرگزاری برنا در  هرمزگان، دکتر فریدون همتی در آئین آغاز بروز رسانی تجهیزات کارگاه‌های اتومکانیک فنی و حرفه‌ای کشور که به صورت آزمایشی در هرمزگان برگزار شد، با بیان اینکه استفاده از تجهیزات بروز سبب ارتقا کیفیت آموزشی می‌شود، بر کیفی سازی آموزش‌های مهارتی تاکید کرد و اظهار داشت: تقویت و توسعه مهارت آموزی باید در اولویت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در استان هرمزگان باشد.

وی ادامه داد: کسانی در بازار کار موفق می‌شوند که مهارت داشته باشند و افزایش مهارت باعث افزایش کیفیت خدمات ارائه شده به مردم خواهد شد.

استاندار هرمزگان افزود: نتیجه توجه به مهارت آموزی، ارتقا بهره وری در جامعه خواهد بود و ما به عنوان دولت اطمینان می‌دهیم که فرد ماهر بیکار نخواهد ماند.

همتی با بیان اینکه از آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای تقاضا داریم تا جدیت لازم را داشته باشند، تصریح کرد: احساس مسئولیت آموزشگاه‌های بخش خصوصی باید زیاد باشد و ما توقع داریم آموزش و آزمون‌ها سخت و دقیق باشد و مربیان با سنجیدن توانایی کار آموزان، نیروی متخصص به جامعه تحویل دهند.

وی گفت: در استان هرمزگان حدود ۵۰ هزار نفر باید در دوره‌های آموزشی مهارت‌های فنی و حرفه‌ای شرکت کنند تا خدمات تخصصی به جامعه ارائه شود.

سلیمان پاک سرشت معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم، اظهار داشت: بروز رسانی تجهیزات کارگاه‌های آموزشی اتومکانیک مراکز فنی و حرفه ای سراسر کشور به‌صورت آزمایشی در هرمزگان آغاز شد.

وی ادامه داد: در این طرح ۴۹۸ خودرو با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و با ارزش ۴۰۰ میلیارد ریال به ۳۵۰ کارگاه آموزشی اتومکانیک فنی و حرفه‌ای سراسر کشور تحویل داده شد.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور افزود: از این شمار ۳۰ خودرو و تجهیزات کارگاه آموزشی تعمیر لوازم خانگی با اعتبار 600 میلیون تومان سهم استان هرمزگان است.

پاک سرشت بیان دات: در این طرح خودرو‌ها و لوازم خانگی بلا استفاده در گمرک و اداره اموال تملیکی به بهره برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: استخدام مربیان طرح فرآیندی آموزش فنی و حرفه‌ای استان در اولویت است و برنامه‌های جدیدی برای استخدام آن‌ها در سال آینده داریم.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید