خبر فوری

زمین لرزه 4 ریشتری بامداد جمعه درشرق هرمزگان خسارتی نداشته هست

عیلرضا صفا درگفت وگوبا ایرنا اضافه کرد: با توجه زمین لرزه خیز بودن هرمزگان، به طور مستمر نیروهای امدادی به صورت آماده باش در هرلحظه شبانه روز برای مساعدت رسانی می باشند.
وی دنبال کرد: برپایه گزارش مرکز لرزه نگاری کشور موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمین لرزه ای به بزرگی 4 در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت 3:17 دقیقه بامداد جمعه حدود روستای گوهران از توابع شهرستان بشاگرد در شرق استان هرمزگان را لرزاند.
وی تأکید کرد: طبق این گزارش زمین لرزه در عمق 10 کیلومتری از سطح زمین در طول جغرافیایی 58.48 57 مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان با اشاره به واقع شدن 208 زمین لرزه در استان از اوائل سال کنونی تاکنون، اظهار کرد: از این تعداد 16 زمین لرزه بالای چهار ریشتر و دو زمین لرزه بالای پنج ریشتر بوده هست.
صفا یاد آور گردید: هرمزگان استانی سانحه خیز هست و حوادثی مثل سیل و زمین لرزه و توفان در این استان به واقع شدن می پیوندد و آمارها موید این مطلب خواهد بود.
وی تأکید کرد: با توجه به زمین لرزه خیز بودن هرمزگان لازم هست تا در ساخت وسازهای شهری و روستایی اصول امنیت مراعات گردد.
وی تأکید کرد: با ایجاد سامانه های بی سیم میان دستگاه های متولی امداد و رهایی استان و مدیریت بحران استانداری وهمچنین فرمانداری ها رابطه لحظه ای برقرار هست تا در مواقع بحرانی اقدام لازم صورت گیرد.
این مقام مسئول اظهار کرد: با توجه به درفصل سرما تمهیدات لازم برای بارندگی و آمادگی در مقابل سیل و توفان در هرمزگان اتخاذ شده هست.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: دستورالعمل امنیت شهر بندرعباس از طریق سازمان آتش نشانی و خدمات امنیت بندرعباس تهیه گردیده و مورد تصویب شورای شهر بندرعباس قرار گرفته هست.
صفا اظهار داشت: سازگاری و همکاری خوبی میان نهادها و دستگاه های امدادی و عضو شورای مدیریت بحران استان وجود دارد و کوشش کرده ایم در زمان بروز حوادث در اسرع وقت به مصدومان مساعدت کنیم.
استان هرمزگان علی رغم داشتن گسل های خطرناک بخشی از سه استان نخست کشور در راستای زمین لرزه هست.غرب تا شرق هرمزگان را 33 گسل در برگرفته که گسل زاگرس فعال ترین آنهاست.
به دلیل دارا بودن خاک نرم و گنبدهای نمکی تعداد زمین لرزه ها در غرب هرمزگان زیاد ولی شدت آن کم هست اما در شرق استان تعداد زمین لرزه ها زیاد کمتر و خطرناک هست.
9 دی ماه در پارسیان زمین لرزه 3 و9 دهم وتیرماه نیز زمین لرزله ای به بزرگی 4.
9 2 گوهران در بخش مرکزی شهرستان بشاگرد 270کیلومتری شرق هرمزگان واقع شده هست.

6048/6048
خبرنگار وانتشار : خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید