خبر فوری

حباب ۱۰۰ هزار تومانی سکه/ رقابت دلار با حراجی

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، نزدیک به دوماه از برپایی حراجی های سکه از سوی بانک مرکزی در بانک کارگشایی می گذرد. با اینکه حدس می گردید با ارائه سکه از مسیر حراجی، نرخ ها در بازار تعدیل گردد و نرخ حدود یک میلیون و ۳۹۰ هزار تومانی تمام سکه کاهش یابد و حباب نزدیک به ۲۰۰ هزار تومانی آن تا دست کم ۵۰ درصد تخلیه گردد، ولی در عبور زمان مسائل دیگری رخ داد که مانع از کاهش نرخ سکه گردید و حتی تا ۱۰۰ هزار تومان بر نرخ آن اضافه کرد.

در حال حاضر هر قطعه سکه تمام بهار آزادی تا حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش می گردد. این درحالی هست که به گفته سلیمانی – مدیر عامل بانک کارگشایی – حالا با توجه به نرخ موجود دلار و هر اونس طلا در بازار جهانی، سکه تمام بهار آزادی حدود ۱۰۰ هزار تومان و نیم سکه نزدیک به ۲۰ هزار تومان حباب قیمتی دارد.

وی با اعلام اینکه تا الان تا ۱۳۰ هزار قطعه سکه تمام و نیم بهار در حراجی فروش رفته هست، اظهار کرد: علی رغم اینکه حراجی های زیادی تا الان برگزار شده اما نرخ ها فعلا بالاست که سبب کلیدی این مبحث را میتوان در افزایش نرخ دلار طی هفته های موخر جست وجو کرد. به هر صورت دلار در این مدت به صورت قابل ملاحظه ای گران شده هست و این مبحث همراه با افزایش قیمتی که در اونس جهانی طلا رخ داده باعث می گردد بهای سکه بالا رود. ولی با این وجود اگر این حراجی ها هم برگزار نشده بود به صورت حتم نرخ سکه می توانست بالاتر از رقم کنونی باشد.

سلیمانی، درباره اینکه به چه علت در حراجی های موخر نرخ سکه گاها بالاتر از آنچه در بازار وجود دارد، فروش می رود و آیا این بنابراین کارکرد دلالانی هست که قصد دارند نرخ را در بازار بالا ببرند؟ توضیح داد: ممکن نیست دلال یا سکه فروش و یا اشخاص حرفه ای بازار در حراجی، سکه را بالاتر از آنچه که وجود دارد بخرند. این در شرایطی هست که در حراجی آخر هفته شاهد بودیم حتی فردی بسته های ۲۰ تایی سکه را به نرخ هر عدد یک میلیون و ۵۷۰ هزار تومان خریداری کرد، در حالیکه در همان زمان نرخ سکه در بازار حدود یک میلیون و ۵۱۵ هزار تومان بود و این شخص نزدیک به ۶۰ هزار تومان آسیب کرد و هر آنچه کوشش کردیم بگوییم این نرخ حقیقی نیست و خریداری نکند دو مرتبه هم فایده ای نداشت.

وی یادآور گردید که حراجی سکه همچنان و تا زمان تعدیل نرخ ها ادامه خواهد داشت.

به گزارش هرمزبان به نقل از ایسنا، حراج سکه در روزهای زوج و از ساعت ۱۴ در بانک کارگشایی بعنوان یکی از زیر مجموعه های بانک ملی شروع می گردد و در آن بسته های ۲۰، ۵۰ و ۱۰۰ تایی نیم و تمام سکه به فراروی فروش گذاشته خواهد گردید. سر انجام خریدار لازم است علاوه بر مبلغ پرداختی بابت نرخ سکه ۹ درصد مالیات بر اعتبار افزوده نیز پرداخت کند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید