اجرای طرح دگرگونی نظام تندرستی در زندان ها ضروری هست

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، دکتر مهرزاد تشکریان روز چهارشنبه در دیدار با ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اضافه کرد: وزارت بهداشت در طرح دگرگونی نظام تندرستی خدمات مخصوص بهداشتی و درمانی به اشخاص ساکن در حاشیه شهرها عرضه می کند و برای بالا بردن سطح تندرستی، احتیاج هست این چنین خدمات نیز در زندان ها عرضه گردد.
وی اظهار داشت: زیادتر گروههای سنی و ازهمه اقشار جامعه به مخصوص قشر ضعیف به ابزار جرمی که مرتکب شدند، در زندان ها حفظ می شوند و برای بالا بردن سطح تندرستی جامعه عرضه خدمات مطلوب بهداشتی و درمانی در زندان ها ضروری به نظر می آید.
مدیرکل بهداشت و معالجه زندان های کشور اظهار کرد: محبوس های جدا از جامعه نیستند، چرا که این اشخاص پس از آزادی بار دیگر وارد اجتماع می شوند و لازم هست خدمات بهداشتی شایسته ای به این اشخاص عرضه کرد.
تشکریان علاوه بر این به واکسیناسیون و ایمن سازی همه محبوس های 25 تا 40 سال در برابر هپاتیت بی در کشور اشاره نمود و اظهار کرد: احتیاج هست دانشگاه های علوم پزشکی استان ها در اجرای این چنین طرح ها برای بالا بردن سطح تندرستی جامعه با زندان ها همکاری کنند.
وی دنبال کرد: برای بالا بردن کیفیت خدمات دهی به جمعیت هدف، به پزشکان عمومی و متخصص بیشتری نیازمندیم که دوباره هم توجه زیادتر دانشگاه های علوم پزشکی را می طلبد.
مدیرکل بهداشت و معالجه سازمان زندان ها اظهار داشت: حرفه آموزی به محبوس های یکی از برنامه های اصلاحی و تربیتی در زندان ها هست و برای ایمن سازی کارگاه های مهارت آموزی به همکاری و همکاری زیادتر بهداشت حرفه ای و بهداشت محیط دانشگاه های علوم پزشکی نیازمند داریم.
مدیرکل زندان های هرمزگان نیز در این نشست خواستار راه اندازی خانه بهداشت کار در زندان های استان گردید.
علی استادی اضافه کرد: با سنجش و بررسی کارگاه های حرفه آموزی و رعایت بهداشت حرفه ای در کار، از لطمه های احتمالی پیشگیری می گردد.
وی اظهار داشت: برای بالا بردن خدمات بهداشتی و درمانی به همکاری زیادتر دانشگاه علوم پزشکی برای امکانات پزشکی، آزمایشگاهی و دندانپزشکی در زندان ها احتیاج داریم.
ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز اظهار کرد: تشکیلات بهداشتی استان نگاه مخصوص های به حوزه تندرستی در زندان ها دارد.
دکترسید حسین داودی اضافه کرد: نگاه دانشگاه علوم پزشکی به زندان ها تندرستی محور هست و جایگاه ها تجمعی در اولویت خدمات دهی می باشند.
وی اهتمام کرد: در بازدید میدانی از زندان ها، مشکلات حوزه بهداشت و معالجه بررسی و در کوتاه ترین زمان محتمل این کمبودها رفع می گردد.
ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: زندان را جدا از جامعه نمی دانیم و به بحث تندرستی، نیز نگاه اجتماعی داریم.
داوودی اضافه کرد: برای بالا بردن سطح تندرستی، آمادگی اجرای طرحهای آزمایشی در زندان های هرمزگان هست و در گام نخست همه محبوس های مریضی که آزاد می شوند، تمام جایگاه ها بهداشتی استان آنان را پذیرش و معالجه می کنند.
شهرستان های بندرعباس، حاجی آباد، میناب و بندرلنگه دارای زندان، جاسک، قشم، پارسیان و بندرعباس بازداشتگاه و یک باب محور اصلاح وتربیت در بندرعباس هست.
شهرستان رودان هم حالا دارای اردوگاه استانی کار درمانی هست که در کنار این مکان در پنج کیلومتری ورودی این شهر، زندان تازه ساخته می گردد.
زندان مرکزی بندرعباس نیز درخارج از محدوده شهری و در منطقه چوچ این شهرستان در حال ساخت هست.
7195/ 6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده**انتشار دهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین خبر ها استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید