خبر فوری
هرمزبان:دبیر ستاد ملی حوصله با اظهار وظیفه ها اجتماعی و فرهنگی شهرداری ها کمتر از وظیفه ها عمرانی نیست، اظهار کرد: : "ستاد ملی صبر" برنامه ای با بعضی از هنرمندان و "سفیران صبر" در دست اجرا دارد که با همکاری شهرداری ها با سرعت زیادتر جلو خواهد رفت.

وظیفه ها اجتماعی و فرهنگی شهرداری ها کمتر از وظیفه ها عمرانی نیست

وظیفه ها اجتماعی و فرهنگی شهرداری‌ها کمتر از وظیفه ها عمرانی نیستبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، امید محبی دبیر ستاد ملی حوصله در مراسم گشایش “هشتمین سمینار شهرداری‌های و روسای شورای شهر کشور که با حضور اکثر از ۱۲۰۰ شهردار و روسای شورا‌های اسلامی شهر برگزار گردید با اشاره به همکاری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای ترویج فرهنگ صلح و بخشایش و رضایت عنوان کرد: اکثر از یک سال از تشکیل این ستاد می‌گذرد و در گام نخست در “اولین سمینار ملی صبر” به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، امید محبی دبیر ستاد ملی حوصله در مراسم گشایش “هشتمین سمینار شهرداری‌های و روسای شورای شهر کشور که با حضور اکثر از ۱۲۰۰ شهردار و روسای شورا‌های اسلامی شهر برگزار گردید با اشاره به همکاری و هم‌افزایی تمامی دستگاه‌ها و نهاد‌ها برای ترویج فرهنگ صلح و بخشایش و رضایت عنوان کرد: اکثر از یک سال از تشکیل این ستاد می‌گذرد و در گام نخست در “اولین سمینار ملی صبر” در سال گذشته با حضور معاون اول قوه‌قضاییه و معاون اول رییس‌جمهور از بانیان صلح و بخشایش تقدیر گردید.

محبی اضافه کرد: رویکرد همدلانه مدیران عالی و اتفاق‌نظر و تشریح مشترکی حاصل گردید که این ستاد بعنوان ستادی فراقوه‌ای و ملی کار خود را برای ترویج فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت بصورت منسجم ادامه دهد.

دبیر ستاد ملی حوصله با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری برای کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد: نکات کلیدی و محوری در فرمایشات معظم له ناظر بر کار فوق‌عادت با شتاب متناسب بوده و پیدا کردن قسمت و نقش‌آفرینی هر یک از مجموعه‌ها در بحث کاهش آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی از اهم توقع ها وی هست.

دبیر ستاد ملی حوصله لزوم توجه زیادتر به بحران‌های اجتماعی را حیاتی دانست و تاکید کرد: بازوی کلیدی هر طرح اجتماعی و فرهنگی مجموعه شهرداری‌ها و شورا‌های شهر می باشند و تردیدی نیست که شوراها، مجلس‌های بومی و نمایندگان مستقیم مردم و شهرداران نیز منتخب منتخبان مردم می باشند؛ از این رو همه تصمیم های کلان در کشور سر انجام لازم هست با این بازو‌های اجرایی عملیاتی گردد.

..

دبیر ستاد ملی حوصله اضافه کرد: در واقعیت مشکل و کم بودن قانون نداریم لکن می‌بایست بدنبال مصداق یابی صحیح طبق حجم قانونی موجود باشیم.

وی عنوان کرد: انتظار این هست ضمن عنایت به راه‌اندازی ستاد‌های حوصله در هر یک از استان‌های کشور، همگرائی برای نیل به نهادینه‌سازی صلح، بخشایش و رضایت در نقاط متفاوت شکل بگیرد، که شهرداران را می‌توان از اعضای تأثیرگذار این ستاد‌ها دانست.

دبیر ستاد ملی حوصله با اشاره به سبک زندگی ایرانی اسلامی که در فرمایشات مقام معظم رهبری مکرراً تاکید شده هست، عنوان کرد: استفاده از نماد‌های اقتباس شده از فرهنگ اصیل می‌تواند در تصریح و توسعه سبک زندگی ایرانی اسلامی اثرگذاری بسزایی داشته باشد.

وی با ذکر بهم تنیدگی بهداشت روانی و میزان همکاری اجتماعی شهروندان بیان داشت: اگر به مبحث بهداشت روانی و اجتماعی توجه نشود تعاملات متفاوت خود با شهروندان من جمله وفای به عهد مالی نیز دچار مشکل خواهند گردید. چرا که افزایش سرمایه‌های اجتماعی شهرداری‌ها به آرامش روانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی و روحیه حوصله رابطه مستقیم دارد.

دبیر ستاد ملی حوصله با اشاره به کاهش سرمایه‌های اجتماعی در طول سالیان موخر همه دستگاه‌ها را در بهبود این روند نقش افرین فراخواند و اضافه کرد: شهرداری می‌توانند با غالب کردن چهره و ادبیات فرهنگی و اجتماعی موثر عمل کنند.

دبیر ستاد ملی حوصله با ذکر بعضی سندهای بالادستی مبنی بر لزوم هویت‌سازی محیطی و معماری، عنوان کرد: “ستاد ملی صبر” برنامه ای با بعضی از هنرمندان و “سفیران صبر” دبیر ستاد ملی حوصله با ذکر بعضی سندهای بالادستی مبنی بر لزوم هویت‌سازی محیطی و معماری، عنوان کرد: “ستاد ملی صبر” برنامه ای با بعضی از هنرمندان و “سفیران صبر” در دست اجرا دارد که با همکاری شهرداری‌ها با سرعت زیادتر جلو خواهد رفت.

وی طرح احداث خیابان حوصله در شهر‌های متفاوت بعنوان اقدامی نمادین در این راستا برشمرد.

دبیر ستاد ملی حوصله در انتهاء اظهارات خود به برپایی “دومین سمینار ملی صبر” در ماه‌های پیش رو اشاره نمود و عنوان داشت: “دومین سمینار ملی صبر” دبیر ستاد ملی حوصله در انتهاء اظهارات خود به برپایی “دومین سمینار ملی صبر” در ماه‌های پیش رو اشاره نمود و عنوان داشت: “دومین سمینار ملی صبر” در سطح گسترده‌تری ان شا‌الله برگزار خواهد گردید و یکی از برنامه‌هایی که موردنظر داشته شده هست، تقدیر از شهرداری‌ها و شهرداران برتر فعال در راستای ترویج فرهنگ صلح، بخشایش و رضایت می باشد.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید