خبر فوری

فوتبالیست های رودانی در حسرت زمین چمن

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، نوسازی زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران رودان که یکی از مطالبه های بزرگ مردم به مخصوص ورزشکاران این شهرستان هست، بعد از فراز و نشیب های بسیار، در دستور کار جای گرفت و با تخصیص و تهیه ارزش، عملیات اجرایی این زمین چمن، اردیبهشت ماه سال جاری شروع گردید.
در حالیکه ورزشکاران رودانی برای بهره برداری از این زمین چمن لحظه شماری می کردند، عملیات اجرایی این طرح ورزشی در میانه راه متوقف گردید و این امر ناخشنودی و انتقاد شدید ورزشکاران را بدنبال داشته هست.
تعداد ای از ورزشکاران رودانی در اظهار کرد و گو با ایرنا اضافه کردند: نوسازی زمین چمن فوتبال مجموعه ورزشی شهید چمران رودان یکی از اقدام های قابل تمجید مدیران و متولیان امر بود که در اردیبهشت ماه 96 شروع گردید، اما بلاتکلیفی و رها شدن عملیات اجرایی نوسازی تنها زمین چمن طبیعی شهرستان هم حالا به دغدغه ای بزرگ برای ورزشکاران مبدل شده هست.
این ورزشکاران اظهار کردند: زمزمه هایی به گوش می رسد که نبود ارزش، دلیل کلیدی توقف و تعطیلی عملیات اجرایی این طرح ورزشی هست.
آنها با اظهار اینکه خراب کردن و نیمه کاره رها کردن تنها زمین چمن طبیعی شهر رودان، ورزشکاران شهرستان را با مشکلات متعددی رو به رو ساخته هست، اظهار داشت: اگر ارزش اجرای این طرح تهیه نشده بود چرا متولیان امر اقدام به خراب کردن زمین ذکر شده کردند؟
فوتبالیست دیگری کم بودن زمین و ابزارها در رودان را از موانع توسعه ورزش اعلام نمود و خواستار تهیه و توسعه ابزارها و زیرساخت ها و رفع کردن مشکلات معرض ورزش شهرستان گردید.
امید رحیمی با تاکید بر تسریع در تکمیل طرح نوسازی زمین چمن رودان، اظهار کرد: زمین چمنی که هر سال در ایام مختلف، مورد استفاده شمار بسیاری از علاقمندان به فوتبال قرار می گرفت، هم حالا به یک محل بلا استفاده و خاکی مبدل شده هست.
وی اظهار داشت: انتظار می رفت این طرح که در زمینه تحقق مطالبه های مردم اجرایی شده، طبق برنامه زمان بندی به اتمام دست یافته و مورد بهره برداری قرار بگیرد.

** فوتبالیست های رودانی: طرح نوسازی زمین چمن لازم هست تعیین تکلیف گردد
شماری از فوتبالیست های رودانی با انتقاد از کم توجهی مدیران نسبت به تکمیل و اتمام طرح نوسازی زمین چمن، خواستار تعیین تکلیف و تکمیل تنها زمین چمن طبیعی رودان گردیدند.
این ورزشکاران کم بودن زمین چمن طبیعی را یکی از بزرگ ترین مشکلات معرض ورزش فوتبال در رودان دانستند و بر لزوم ایجاد یک زمین چمن تازه در این شهرستان تبیین کردند.
ریاست هیات فوتبال رودان نیز با تایید خبر تعطیلی عملیات اجرایی این طرح به ایرنا اظهار کرد: عملیات اجرایی زیرسازی تنها زمین چمن طبیعی این شهر، اوایل سال جاری شروع گردید.
امیر ارسلان عابدینی اظهار کرد: برغم وعده های مکرر متولیان امر مبنی بر تهیه ارزش لازم جهت ادامه عملیات اجرایی (مرحله کاشت چمن)، این طرح ورزشی، هم چنان بی برنامه هست.
وی با اظهار اینکه عملیات زیرسازی زمین، انجام شده و آماده چمن کاری هست، اظهار کرد: مدیرکل ورزش و جوانان هرمزگان آبان ماه ماه سال جاری در بازدید از زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران رودان، از تهیه ارزش لازم جهت ادامه عملیات اجرایی این این طرح اطلاع داد.
عابدینی اظهار داشت: مدیرکل ورزش و جوانان در بازدید از این طرح ورزشی، زمان شروع و انجام عملیات کاشت چمن زمین ذکر شده را نیمه اول آبان ماه 96، اعلام نمود.
وی اظهار کرد: با گذشت دوماه از زمان و موعد قطعی، زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران رودان، همچنان بی برنامه مانده و خبری از چمن کاری نیست.

** دیرکرد در تخصیص ارزش، دلیل کلیدی تعطیلی طرح نوسازی زمین چمن رودان
سرپرست اداره ورزش و جوانان رودان نیز در اظهار کرد و گو با ایرنا دیرکرد در تخصیص ارزش لازم را دلیل تعطیلی عملیات اجرایی طرح نوسازی زمین چمن مجموعه ورزشی شهید چمران این شهر عنوان نمود.
محمدحسن رافتی به سازی و ساماندهی زمین چمن طبیعی رودان را یکی از مطالبه های ارزشمند و قدیمی ورزشکاران این شهرستان برشمرد و اضافه کرد: با تلاش، همت و پیگیری مدیران، دو میلیارد ریال ارزش از محل اعتبارات استانی سال 95، جهت به سازی زمین چمن رودان تخصیص یافت.
وی با اظهار اینکه ارزش اختصاص یافته جهت به سازی بود نه نوسازی زمین، دنبال کرد: بعد از ارزیابی های کارشناسی مشخص و اعلام گردید که زمین ذکر شده، قابل ترمیم و به سازی نیست و لازم هست نوسازی گردد.
رافتی با اشاره به ارزش 2 میلیارد ریالی تخصیص یافته جهت اجرای عملیات به سازی این طرح، اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان درصدد بود با همکاری و همکاری بعضی از نهادها و دستگاه های شهرستان که مجهز به ماشین ادوات و امکانات لازم می باشند، عملیات زیرسازی زمین را انجام دهد و ارزش مصوب و تخصیص یافته را صرف کاشت چمن کند، اما عدم همکاری و همکاری این دستگاه ها مانع از تحقق این امر گردید.
وی دنبال کرد: اگر نهادها و دستگاه ها در زمینه تحقق این امر ارزشمند با اداره ورزش و جوانان همراه شده بودند، هم حالا این طرح به درنهایت دست یافته و مورد استفاده و بهره برداری قرار می گرفت.

** تکمیل طرح ارزش سه و نیم میلیارد ریالی قصد دارد
رافتی در ادامه با اشاره به اینکه عملیات نوسازی زمین چمن فوتبال مجموعه ورزشی شهید چمران رودان ارزش سه میلیارد و 500 میلیون ریالی را می طلبید، اظهار کرد: با توجه به وضع زمین و به منظور جلوگیری از بازگشت ارزش دو میلیارد ریالی مصوب و تخصیص یافته، با نظر و تصمیم متولیان امر، عملیات نوسازی زمین چمن رودان در دستور کار جای گرفت و عملیات زیرسازی آن، اردیبهشت ماه سال جاری شروع گردید.
وی با اظهار اینکه انجام عملیات زیرسازی این طرح دو میلیارد ریال هزینه در برداشته هست، اظهار کرد: برای اجرا، اتمام و تکمیل این طرح در مجموع سه میلیارد و 500 میلیون ریال ارزش لازم هست که دو میلیارد ریال آن از محل اعتبارات استانی سال 95، تخصیص یافت.
رافتی اضافه کرد: با توجه به ارزش تکمیل و اتمام این طرح ورزشی، با همکاری، همت و پیگیری های مدیرکل ورزش و جوانان، فرماندار رودان و نماینده مردم شرق هرمزگان در مجلس شورای اسلامی، یک میلیارد و 500 میلیون ریال ارزش از محل اعتبارات استانی سال 96، جهت تکمیل و اتمام زمین چمن رودان، مصوب گردید.
این مسئول دیرکرد در تخصیص ارزش لازم را بعنوان دلیل وقفه و تعطیلی پنج ماهه طرح ورزشی ذکر شده عنوان نمود.
رافتی اظهار داشت: کاشت چمن زمین ذکر شده، دیماه جاری شروع شده و این طرح ارزشمند ورزشی اردیبهشت ماه 97، مورد بهره برداری قرار می گیرد.

** ساخت استادیوم 10 هزار نفری در رودان در دستور کار اداره ورزش و جوانان قرار دارد
سرپرست اداره ورزش و جوانان رودان در ادامه اظهار کرد: این اداره در صدد احداث استادیوم 10 هزار نفری در این شهرستان هست و یک قطعه زمین به مساحت 10 هکتار برای ساخت این فضای ورزشی تعیین و مشخص شده و اقدام های لازم جهت واگذاری زمین ذکر شده به اداره ورزش و جوانان رودان در حال انجام هست.
شهرستان رودان با اکثر از 124 هزار نفر جمعیت در 90 کیلومتری شرق شهرستان بندرعباس، مرکز استان هرمزگان واقع شده هست.
شهرستان رودان یکی از قطب های ارزشمند ورزش جالب، هیجان انگیز و پرطرفدار فوتبال استان هرمزگان، دارای دو زمین چمن طبیعی و تصنعی هست، زمین چمن طبیعی مجموعه ورزشی شهید چمران رودان که اردیبهشت ماه سال جاری جهت نوسازی، خراب کردن گردید و به دلیل دیرکرد در تخصیص ارزش لازم، در بلاتکلیفی حضور دارد و زمین چمن تصنعی شهر بیکاه که هم حالا محل برپایی رقابتهای لیگهای استانی و شهرستانی هست.
وجود یک مدرسه فوتبال و قریب به یک هزار ورزشکار سازمان یافته در این رشته جالب و هیجان انگیز ورزشی، گواه این هست که ورزشکاران منطقه علاوه بر داشتن استعدادهای ناب، برای بروز و شکوفایی استعدادهای خود نیازمند توسعه ابزارها و زیرساخت های لازم و توجه مخصوص متولیان امر می باشند.
7196/7408
گزارش: طیبه رحیمی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین خبر ها استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید