خبر فوری

110 معدن در هرمزگان از مسیر مزایده عمومی به درخواست ها کنندگان سرمایه گذاری واگذار می گردد

ابراهیم سعدینی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری قابل ملاحظه ای در حوزه معادن این استان وجود دارد که به صورت مستمر بستر جذابی برای سرمایه‌گذاران بیگانه هست و وجود تنوع مواد معدنی، استان هرمزگان را جزء منطقه های شاخص معدنی در سطح کشور مطرح نموده هست.

وی افزود: هم حالا تعداد 94 محدوده معدنی دارای پروانه اکتشاف، 29 معدن دارای گواهی‌نامه کشف و 234 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در استان هرمزگان با مجموع ذخیره های افزون بر یک و نیم میلیارد تُن وجود دارد.

معاون امور معادن و صنعت های معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: از 234 معدن دارای پروانه بهره‌برداری در هرمزگان 94 معدن فعال و 14 معدن در وضع تعطیلی موقت هست.

وی گفته بود: علاوه بر این علاوه بر معادن دارای پروانه بهره‌برداری، 91 محدوده معدنی فعال دیگر نیز دارای مجوز برداشت شن و خاک، ماسه و خاک رس در استان در حال فعالیت می باشند.

سعدینی با اظهار این که معادن سنگ گچ ، سنگ آهن، سنگ نمک، سنگ کرومیت و خاک سرخ من جمله معادن پایه در هرمزگان هست، اهتمام کرد: اشتغال این معادن در حدود سه هزار نفر با سرمایه گذاری یک هزار و 268 میلیارد ریال هست.

معاون امور معادن و صنعت های معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به واگذاری اکثر از 110 معدن در استان از مسیر مزایده عمومی به درخواست ها کنندگان سرمایه‌گذاری عنوان کرد: این معادن در شهرستان‌های بندرعباس، حاجی آباد، بندرلنگه، بندرخمیر، میناب، پارسیان، رودان، جاسک و بستک هست.

وی اظهار داشت: درخواست ها کنندگان می‌توانند از مسیر سیستم معادن به نشانی اینترنتی cadaster.mimt.gov.ir

معاون امور معادن و صنعت های معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار کرد: مهلت ثبت اسم درخواست ها کنندگان سرمایه‌گذاری در معادن استان تا انتهاء وقت اداری سیزدهم دی‌ماه هست.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید