خبر فوری

ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان: کمبود تخت داریم اما کم بودن متخصص زیادتر

‌‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، ‌دکتر حسین داودی صبح امروز در هفتمین جلسه تیم تندرستی و امنیت غذایی، اضافه کرد: وضع تخت‌های بیمارستانی در استان هرمزگان مطلوب نیست اما در تلاشیم که این مبحث را بهبود بخشیم.

وی با بیان این که توسعه تخت‌های بیمارستانی در استان هرمزگان را در اولویت برنامه‌هایمان قرار داده‌ایم، اهتمام کرد: بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس که حجم تعداد تخت‌های آن قرار هست به 600 برسد، می‌تواند بخش عظیمی از این مشکلات را بکاهد.

داودی با اشاره به این که افزودن 160 تخت بیمارستانی در شهرستان میناب و 70 تخت بیمارستانی به شهرستان بستک از دیگر برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان هست، گفت: این سه دستور کار می‌تواند طی پنج سال آینده بخش مهمی از معضلات هرمزگان در نبود تخت بیمارستانی را رفع کند.

وی با بیان این که در برنامه ششم توسعه از معیت بخش خصوصی برای دست یابی به سرانه مدنظر در بخش تخت بیمارستانی به‌صراحت اهتمام شده هست، افزود: سه تا چهار سرمایه‌گذار در این بخش ورود کرده و خواستار پشتیبانی برای ساخت بیمارستان خصوصی می باشند.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به این که 35 سال هست در بندرعباس زندگی می‌کنم و شناخت خوبی از استان هرمزگان دارم، اضافه کرد: این جلسه برای محاکمه فرد خاصی نیست لکن برای آن هست که بتوانیم برای بهبود وضع تندرستی و امنیت غذایی تصمیم‌گیری کنیم.

داودی با بیان این که تخت بیمارستانی ایجاد کردن مثل چادر زدن نیست که بتوان در کوتاه‌ترین زمان آنرا ایجاد کرد، اضافه کرد:با این شرایط و در سخت ترین شرایط نیازهای استان را در حد توان تأمین کرده‌ایم و در حال برنامه‌ریزی برای بهبود آن هستیم و این جلسه برای مشورت و برنامه‌ریزی برای توسعه خوب تر هست.

این مقام مسئول اهتمام کرد: حتی حاضر هستیم ساختمان فعلی دانشگاه علوم پزشکی را با دگرگونی کاربری به فروش برسانیم تا هزینه‌های آنرا برای ساخت هر چه سریع‌تر بیمارستان 531 تختخوابی بندرعباس صرف کنیم.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که با پشتیبانی مدیران کشوری و استانی برپایه برنامه زمان‌بندی‌شده این بیمارستان در سال 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید، دنبال کرد: این دانشگاه بدنبال ورود بخش خصوصی به ساخت و تجهیز بیمارستان‌ها بوده و هست و از هیچ تلاشی برای تحقق آن دریغ نخواهد کرد.

داودی با اشاره به این که به قسمت خودم برای ساده سازی در روند درخواست و تقاضای بخش خصوصی مکاتبات لازم را انجام داده و از سوی استان دار و سایر مدیران پیگیری‌های لازم را انجام داده‌ام، اضافه کرد: لازم هست بستر را برای محافظت منفعت های بخش خصوصی و مهیا کنیم زیرا بخش خصوصی می‌تواند علت توسعه پیوسته استان هرمزگان گردد.

وی با بیان این که برای توسعه گردشگری تندرستی در استان هرمزگان برنامه گسترده ای داریم، افزود: دو پیشنهاد ایجاد شهرک تندرستی در بندرعباس و قشم نیز در حال ارزیابی و جمع‌بندی برای اجرایی شدن هست.

وی با اشاره به این که از تقاضای بخش خصوصی برای خرید دستگاه ام آر آی پشتیبانی می‌کنیم، اضافه کرد: بدهی شرکت‌های بیمه به بخش خصوصی و دانشگاه علوم پزشکی در استان هرمزگان علت کندی خدمات‌رسانی در این بخش شده هست.

داودی بدهی شرکت‌های بیمه به بخش خصوصی را اکثر از یک میلیارد تومان و به دانشگاه علوم پزشکی اکثر از سیصد میلیون تومان در این بخش دانست و عنوان نمود: قبول داریم در خدمات‌دهی در بخش ام آر آی با مشکلاتی رو به رو ایم اما خود را مکلف می‌کنیم تا کوشش خود را برای پیاده‌سازی یک دستگاه تازه در مجتمع درمانی پیامبر اعظم(ص) انجام دهیم.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اهتمام بر این که لازم هست به سمت جذب نیروهای پایدار پیش برویم و خود را درگیر نگرانی‌های کوچک نکنیم، گفته بود: یکی از اعضای شورای شهر بندرعباس در مورد ام آر آی بیمارستان شهید محمدی اظهارنظر می‌کند درحالی‌که این شخص لازم هست به وظیفه ها خودش عمل کند و معضلات شهر مثل دکه‌های غیرمجاز، فاضلاب شهری و وضع بهداشتی ساحل را سامان بخشد.

وی با بیان این که استان هرمزگان مشکل تخت بیمارستانی دارد اما نیازش به متخصص زیادتر از پیش هست، اضافه کرد: حالا اگر 30 تخت بیمارستانی آموزشی اضافه گردد در تکمیل اعضای هیئت‌علمی موردنیازش با مشکل رو به رو ایم پس نتیجه می‌گیریم لازم هست به سمت تقویت نیروهای پایدار در حوزه پزشکی پیش برویم.

داودی با اشاره به این که لازم هست رشته‌های متفاوت به دانشگاه علوم پزشکی  هرمزگان افزوده گردد، دنبال کرد: برنامه ای عرضه دادیم که به اسم شهرستان دانشجو جذب و تحت تعلیم قرار بگیرد تا بتواند در آینده در شهر خود خدمت کند.

ریاست دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان این که مدتی قبل برای اعزام چهار متخصص جهت ارائه و حضور در دوره‌های فوق تخصص نیز نتوانستیم داوطلبی را پیدا کنیم، اضافه کرد: در حال حاضر با مساعدت اداره کل راه و شهرسازی زمین خود در پردیس علوم پزشکی را توسعه دادیم و به‌زودی دانشکده‌های متفاوت احداث تا بتوانیم زیرساخت‌های آموزشی را توسعه و در جهت تقویت نیروهای پایدار استان گام برداریم.

داودی در انتهاء در مورد حاشیه های به وجود آمده در اهدای دو آمبولانس از طریق یکی از بانک‌های استان هرمزگان به این دانشگاه، گفت: این دو آمبولانس تحویل دانشگاه علوم پزشکی شده و به‌زودی جهت استفاده وارد چرخه فعالیت می‌شود و امید دارم این حرکت با اعتبار نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید