خبر فوری
هرمزبان:گروه اجتماعی: سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان گفت: بهسازی گلزار های شهدا در سطح روستاها در اولویت کار قرار گرفته تا علاوه بر پیروی فرمان مقام معظم رهبری، بنیه فرهنگی و معنوی روستاها تقویت شود.

اولویت در بهسازی گلزار های شهدا در سطح روستاهای کرمان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمان، سیدمصطفی آیت‌اللهی‌موسوی، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمان دیروز دوشنبه، 22 آبان گفت: بهسازی گلزار های شهدا در سطح روستاها در اولویت کار قرار گرفته تا علاوه بر پیروی فرمان مقام معظم رهبری، بنیه فرهنگی و معنوی روستاها تقویت شود.
وی با اشاره به اینکه بهتر است با توجه به آب و هوای استان کرمان از مصالح بومی که در سرما و گرما مقاوم است در بهسازی قبور مطهر شهدا استفاده شود، افزود: در سال‌های اخیر در شهرستان بم این نمونه قبور با مصالح بومی بهسازی شده است که تاکنون عمر خوبی داشته‌اند.
آیت‌اللهی‌موسوی همچنین در زمینه روشنایی گلزار های شهدا گفت: گلزار های واقع در بقاع متبرکه و امامزاده‌ها با همکاری اداره کل اوقاف از وضعیت مطلوبی برخوردار هستند اما در روستاهایی که گلزارهای شهدا از مرکز روستا فاصله دارند و از خطوط انتقال برق نیز دور هستند به رسیدگی بیشتری نیاز دارند.
وی بیان کرد: بهتر است در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از انرژی خورشیدی برای روشنایی این گلزارها استفاده شود تا علاوه بر روشنایی، هزینه کمتری صرف شود و در این راستا تاکنون شرکت‌های توزیع برق اقدام شایسته‌ای انجام داده‌اند.
سردار محمدرضا حسنی‌سعدی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز گفت: یاد شهدا را باید در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه داشت و اگر این حقیقت به‌وسیله کسانی که امروز در قبال شهیدان مسئولیت دارند، زنده بماند و بزرگ نگاه داشته شود، آیندگان از این ایثار بزرگی که شهیدان کردند، بهره خواهند برد.
منبع: استانداری کرمان

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید