منشور وفاق احزاب و جریان های سیاسی فارس تصویب شد

مفاد منشور وفاق احزاب و جریان های سیاسی فارس سه بخش، اصول و مبانی مشترک با تکیه بر قانون اساسی، رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری؛ فعالیت های سیاسی و اجتماعی احزاب و تلاش در جهت توسعه پایدار همه جانبه استان فارس را شامل می شود.
مفاد منشور که در نشست 16 آبان 96 تصویب شد به این شرح است: الف- اصول و مبانی مشترک با تکیه بر قانون اساسی، رهنمودهای امام راحل و مقام معظم رهبری که شامل 1- پایبندی به اصول اخلاقی و احکام اسلامی، 2- اعتقاد به اصل ولایت مطلقه فقیه و پایبندی به اندیشه های امام راحل و مقام معظم رهبری، 3- حفظ وحدت نیروهای وفادار به نظام مقدس جمهوری اسلامی، 4- احترام به آزاد اندیشی و نقد منصفانه، 5- آموزش و ترویج فرهنگ همدلی، سعه صدر و کار جمعی، 6-پایبندی به رعایت سیاست راهبردی مبارزه با فساد و رانت، 7- دوری از افراط و تفریط و توجه به اعتدال و میانه روی، احترام به قانون و تمکین به آن می شود.
ب- فعالیت های سیاسی و اجتماعی احزاب که مواردی همچون 1- ترجیح منافع ملی و استانی بر منافع حزبی و گروهی، 2- تلاش در جهت تحقق انسجام و مشارکت حداکثری، 3- احترام کامل به انتخاب مردم و نتایج آرا، 4- دفاع از حقوق سایر احزاب و گروه های سیاسی، 5- تلاش در جهت حفظ آرامش و گسترش نشاط در عرصه انتخابات، 6- تلاش در جهت شفاف سازی منابع مالی، 7- شفاف سازی دیدگاه ها و مواضع و پاسخگویی در قبال آن ها را شامل می شود.
ج- تلاش در جهت توسعه پایدار همه جانبه استان فارس که شامل، 1- پیگیری برای ارتقاء جایگاه استان در امور سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی، 2- اهتمام جدی به تحقق مولفه های اقتصاد مقاومتی، 3- اعتلا و گسترش علم و فناوری استان، 4- برنامه ریزی کارشناسانه برای رفع چالش های زیربنایی استان، 5- توجه جدی به امر سلامت، مسائل زیست محیطی استان، 6- تلاش برای رفع مشکلات رودخانه ها، دریاچه ها و تالاب های استان، 7- تلاش برای رفع چالش های اجتماعی و فرهنگی می شود.
هادی پژوهش جهرمی معاون سیاسی امنتی و اجتماعی استانداری فارس یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد: قطعا این منشور گامی بسیار موثر برای حفظ اتحاد و همدلی بین احزاب در جهت عمل به قانون اساسی، تحقق اهداف نظام و پاسخگویی به خواسته های مردم خواهد بود.
وی ادامه داد: فعالان سیاسی، احزاب، جمعیت ها، تشکل ها و جریان های سیاسی استان با توجه به اهمیت وفاق و با وجود سلایق و گرایش های مختلف بر پایه قانون اساسی جمهوری اسلامی، ضمن اعلام وفاداری مجدد و میثاقی دوباره با بنیانگذار جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب، اقدام به تنظیم و تایید این منشور کردند.
پژوهش جهرمی اظهار کرد: احزاب و جریان های سیاسی استان عمل به مفاد این منشور را وظیفه خود دانسته و هدف اصلی خود از تصویب آنرا نیز تلاش برای ایجاد فضائی دینی و اخلاقی، افزایش وفاق ملی و پاسداری دقیق از قانون و حقوق مردم برشمردند.
این منشور به امضای همه احزاب اصلاح طلب و اصواگرا رسیده است که استاندار فارس هم در جلسه حضور داشت.
31 حزب و تشکل سیاسی در استان فارس فعال است.
خبرنگار:‌سارنگ عبداللهی ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
6122 /1876

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید