خبر فوری

نیم رخ دختر تراز جهان اسلام را نمی‌بینیم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم, حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری در همایش دختران زینبی با حضور 350 دانش آموز دختر دوره متوسطه دوم، اظهار کرد: نخستین نیاز دختران این است که خود را در آیینه قرآن و عترت ببینند.

وی افزود: ماه صفر فرصت ویژه‌ای است که دختران ما با زینب(س) خود را کشف کنند. حضرت زینب(س) در مقام دختری, همسری و مادری تراز اسلام است و جلوه‌ای دیگر از حضرت فاطمه ( س) است.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: اگر نقش‌آفرینی حضرت زینب نبود واقعه کربلا به تاریخ نمی‌رسید و دختران ما باید به معیارهای شخصیتی حضرت زینب(س) مراجعه کنند.

حاج علی اکبری بیان کرد: مشکل بزرگ دختران ما هویتی است و دختران ظرفیت‌های وجودی خود را نمی‌شناسند و راه شناخت این است که به آفریننده مراجعه کرده و از نگاه او خودمان را ببینیم که چگونه ما را معرفی می‌کند, قران و عترت این امکان را به انسان می‌دهند که از نگاه خداوند جهان و انسان را ببینند.

وی ادامه داد: دختران ما با شناخت حضرت زینب(س) می‌توانند خودشان را شناخته و براساس آن خود را بسازند, یکی از اشکالات کار ما این است که نیم رخ دختران تراز جهان اسلام در جلوی چشمان نیست تا بتوانیم ارزش‌های وجودی یک بانوی تراز اسلام را در وجود دختران جوان نهادینه کنیم که این کار باید توسط خود آنها صورت بگیرد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: اگر این دختر طبق الگوی اسلام و زینب گونه تربیت شود, باقیات و صالحات است چرا که از دامن او جلوه‌های عالی عشق پدید می‌آید و او با همسری و مادری می‌تواند یک نسل را بسازد.

حاج علی اکبری تصریح کرد: دختر امروز ما باید به هویت خود بازگردد و عصر ما عصر بزرگترین ظلم به هویت زنان است و کل بشریت مورد ظلم قرار گرفته اما جامعه زنان دچار ظلم مضاعف هستند و این ظلم علیه زنان در پوشش خدمت انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه ظلمی که در قالب خدمت انجام می‌شود و انسان متوجه آن نمی‌شود, خطرناک است, افزود: عصر ما دوران زنده‌به‌گور‌ کردن مجدد دختران اما در جاهلیت مدرن است و در این جاهلیت شخصیت دختران به گور می‌شود و در این دوران حضرت زینب (س) می‌تواند الگویی برای دختران ایران باشد.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان اظهار کرد: دختران کتاب حقوق زن شهید مطهری را مطالعه کنند چون منطبق بر ارزش‌های قرآن مباحثی را مطرح کرده است و بعضی آثار غربی‌ها را بررشی کرده و ظلم جدید به اسم دفاع از حقوق زنان را بیان می‌کند.

حاج علی اکبری خاطرنشان کرد: بهترین متن‌ها برای تصویر ظرفیت وجودی دختران را در سخنان پیامبر اسلام می‌توان مشاهده کرد, بخشی از دختران جامعه ما از دختر بودن خود حس خوبی ندارند زمانی در این رابطه پیمایش علمی انجام دادم و از دختران در این رابطه پرسش کردیم و این مسئله پایه بسیاری از مشکلات بعدی می‌شود.

وی ادامه داد: بعضی رفتارها را از بعضی دختران مشاهده می‌کنیم که با رفتار فطری آنها هماهنگ نیست و علت آن بحران هویت است و این رفتارهای شبه پسرانه فقط بر این است که بر احساس کم‌بینی که به دلیل دختر بودن حس می‌کنند, سرپوش بگذارند.

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان با طرح این پرسش که در چنین شرایطی چه باید کرد؟ گفت: باید هویت دخترانه را به آنها معرفی کنیم تا این هویت را ذیل شخصیت حضرت زینب(س) و حضرت زهرا ( س) کشف کنند تا مانند حضرت زینب (س) تمدن‌ساز باشند و نمونه آن در عصر حاضر همسران شهدا هستند.

حاج علی اکبری بیان کرد: بنده وقتی همسر شهید حججی را مشاهده کردم متوجه شدم که همانند یک الگوی زن کامل رفتار می‌کند و در وجود آنها اهم رسالت زینبی و شکوه و عظمت را می‌توان مشاهده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلام تبعیض مثبت برای زنان داریم و پیامبر فرموده‌اند:« دختران چه فرزندان خوبی هستند و از واژه ریحان برای تعبیر دختران بهره برده‌اند» و از فهرست کلیدواژه هایی که پیامبر برای دختران مطرح کرده‌اند «پایه‌های اصول روانشناختی و هویتی برای شناخت هویت دختران موجود است».

نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان گفت: از جمله کلیدواژه‌های پیامیر درباره دختران می‌توان به این موارد اشاره کرد «وجود دختران سرشار از شفقت پرستارانه است که دلالت بر حضور مشفقانه برای رفع غم و اندوه دارد و باقیات و صالحات در وجود دختران است». «اگر خداوند به خانواده‌ای دختر بدهد  آنها باید بدانند باب فیض الهی چگونه به آن خانه باز شده است چرا که یا هر دختری فرشته ها به خانه می آیند».

حاج علی اکبری بیان کرد: زنان دارای هوش معنوی هستند و 6 سال زودتر از مردان مخاطب به خطاب الهی می‌شود و در حالیکه هنوز یک پسر بازی می‌کند این دختر سجاده نشین می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید