خبر فوری

از دانشجویی که برای دیدار با رهبری، امام حسین(ع) را واسطه کرد تا کسی که برای رهبرش ار کربلا سوغاتی آورده بود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، هزاران نفر از دانشجویان در قالب هیات های دانشجویی هر ساله در اربعین سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین علیه السلام در محضر مقام معظم رهبری عزاداری می کنند، امسال هم به رسم سال‌های گذشته این مراسم با شکوه هرچه تمام برگزار شد که در ادامه به حاشیه‌های این مراسم پرداختیم.

* قرار هیات‌های دانشجویی برای حضور در یک مراسم بیادماندنی

 دانشجویان دانشگاه‌های مختلف کشور از همان دقایق ابتدایی صبح پنجشنبه 18 آبان خود را برای این مراسم آماده کرده بودند. آنها ساعت شش و نیم صبح با هم قرار گذاشته بودند تا در مقابل مسجد دانشگاه تهران دور هم جمع شوند و از آنجا در قالب دسته های سینه زنی تا حسینه امام خمینی(ره) را پیاده طی کنند.

 

وقتی خود را به دانشگاه تهران رساندم هنوز ساعت شش و نیم نشده بود، خودم را به مسجد دانشگاه رساندم، خیلی از دانشجویان زودتر خود را به محل قرار رسانده بودند، برخی‌ها داخل مسجد نشسته بودند و دعا می‌خواندند، تعدادی از دانشجویان هم دور هم نشسته بودند با هم گفت‌وگو می‌کردند، تعدادی ازآنها هم بیرون مسجد دانشگاه منتظر بودند تا پیاده روی شروع شود.

*دانشجویانی که از راه دور و نزدیک به عشق دیدار رهبری آمده بودند

با اینکه ساعات اولیه یک صبح پاییزی آن هم در آبان ماه بود ولی هوا اصلا سرد نبود،  فقط باد ملایمی می‌آمد از لابلای درختان بلند محوطه دانشگاه تهران می‌گذشت و روی صورت دانشجویان منتظر را نوازش می‌کرد و می‌رفت.

 از وسایلی که بعضی از دانشجویان همراه خود داشتند می‌شد فهمید که از راه دوری آمده اند، در کنار یکی از دانشجویان روی یکی از نیمکت دانشگاه نشستم، اسمش مجتبی بود، دقایقی با او صحبت کردم، مجتبی اهل مازندران بود، می‌گفت برای اینکه خود را به مراسم امروز برساند خیلی سختی کشیده است ولی معتقد بود حضور در این مراسم و دیدار یک لحظه رهبر معظم انقلاب ارزش آن را دارد که خیلی بیش از اینها سختی را تحمل کند و حاضر است اگر قسمت شود هرساله در این مراسم شرکت کند.

ابوذر دانشجوی دیگری بود که از لهجه اش فهمیدم اهل شیراز است، او می‌گفت تا دیروز خیلی دلش گرفته بود از اینکه که نتوانسته است در مراسم پیاده‌روی اربعین شرکت کند ولی از وقتی فهمیده که می تواند در مراسم عزاداری در محضر رهبر انقلاب حضور داشته باشد خیلی خوشحال شده است، ابوذر می‌گفت حداقل اگر نتوانستم به پابوس امام حسین بروم حداقل قسمت شد امام خامنه‌ای را از نزدیک زیارت کنم.

* دانشجویی که برای دیدار رهبری، امام حسین(ع) را واسطه کرد

کمی آن طرف تر دانشجوی دیگری داشت با تلفن همراهش یک مداحی ترکی را گوش می‌داد، نزدیکش شدم و خودم را معرفی کردم، اسمش علی بود، از ارومیه آمده بود. علی می‌گفت برای حضور در این مراسم و دیدار رهبر انقلاب خیلی دعا کرده و از امام حسین(ع) خواسته که حاجتش را برای حضور در یکی از مراسم‌های دانشجویی در محضر رهبر معظم انقلاب بدهد.

* دانشجویی که برای رهبری از کربلا سوغاتی آورده بود 

در حال حرف زدن با علی بودم که یکی از دوستانش به ما ملحق شد، اسمش اسماعیل بود،  او با خودش یک انگشتر آورده بود و می‌گفت سال گذشته آن را از کربلا خریده با ضریح امام حسین(ع) تبرک کرده است. اسماعیل می‌گفت می خواهد این انگشتری را به رهبری هدیه بدهد، البته می‌خواست با دستان خودش چنین کاری را انجام دهد و من بعید می‌دانستم که با وجود سه هزار دانشجو که همه مشتاق دیدار رهبری هستند وی فرصت چنین کاری را بدست آورد ولی اسماعیل می‌گفت اگر این بار موفق نشود بالاخره یک راهی را برای این کار پیدا می‌کند.

هنوز در کنار اسماعیل و علی نشسته بودم که صدای مداح اهل بیت بلند شد،  بلند شدم و خودم را به جمع دانشجویان رساندم،  طولی نکشید که صف های منظمی تشکیل شد، تعداد دانشجویان خیلی زیاد بود،  یکی از دانشجویان می گفت به نظر خیلی بیشتر از سه هزار دانشجو در مراسم امسال حضور دارند.

* آغاز حرکت دانشجویان از دانشگاه تهران به سمت حسنیه امام(ره)

بعضی از دانشجویان پرچم‌هایی را در دست داشتند و سربندهای «یاحسین(ع)»، «لبیک یا خامنه‌ای»، «یازهرا » و «جانم فدای رهبر» به پیشانی بسته بودند، برخی‌ها هم کف دست خود شعارهایی را نوشته بودند و بعضی از دانشجویان هم تصاویری از مقام معظم رهبری، شهید حججی را به همراه خود آورده بودند.

طولی نکشید که دسته سینه‌زنی دانشجویان حرکت خود را به سمت حسینیه امام خمینی(ره ) آغاز کردند و از درب اصلی دانشگاه تهران خارج شدند.

وقتی از درب دانشگاه رد شدیم، بسیاری از مردم که در خیابان حضور داشتند ایستاده به صف‌های منظم دانشجویان نگاه می‌کردند و با سینه زنی خود را در عزاداری اربعین سهیم می کردند.

مداح از غریبی و مظلومیت امام حسین علیه السلام می‌گفت و اشک در چشمان دانشجویان حلقه زده بود.

هزاران دانشجو در مسیر دانشگاه تهران تا حسینه امام خمینی(ره) پشت سر هم حرکت می‌کردند تا خود را به رهبرشان برسانند، اشک و اشتیاق رسیدن به ولایت فقیه در کنار صدای مدیحه سرایی برای سید و سالار شهیدان فضای عجیبی را ایجاد کرده بود و خیلی طول نکشید که دانشجویان به مقابل بیت رهبری رسیدند.

* برگزاری عزداری هیات‌های دانشجویی در محضر رهبر معظم انقلاب

تعداد دانشجویان آنقدر زیاد بود که وقتی به داخل حسینیه امام خمینی(ره) رسیدم مراسم آغاز شده بود، امسال هم مانند سالهای گذشته مراسم عزاداری هیات‌های دانشجویی برگزار شد.

در حین برگزاری مراسم رهبر معظم انقلاب در مقابل دانشجویان و میان حجت الاسلام محمدیان رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه و وزیر بهداشت نشسته بودند. وزیر علوم، رئیس دانشگاه آزاد، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر مسئولان دیگر آموزش عالی هم حضور داشتند.

حاشیه‌نگاری از: کامران شیرازی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *