هرمزبان:بندرعباس - ایرنا - دلدادگان حسینی و جاماندگان اربعین سید و سالار شهیدان روز پنجشنبه با حضور و تجمع در امام زاده سید مظفر (ع) بندرعباس به سینه زنی و عزاداری پرداختند.

دلدادگان حسینی در امام زاده سید مظفر (ع) بندرعباس به عزاداری پرداختند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا؛ گروه ها و اقشار مختلف و دوستداران مکتب سید و سالار شهیدان، سیاهپوش و سینه زنان خود را از نقاط مختلف به امامزاده سید مظفر (ع) رسانده و در آیین عزاداری سرور جوانان اهل بهشت شرکت کردند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: برای موفقیت در هر عرصه ای باید ویژگی های آن عرصه را شناخت و براساس آن گام برداشت و عزاداری سید و سالار شهیدان هم دارای ویژگی هایی است.
حجت الاسلام علی اکبر میرزایی در مراسم اربعین حسینی در صحن امام زاده سید مظفر(ع) افزود:عزاداری بر شهید دشت کربلا باید منجر به ایجاد تحول و تقویت انجام واجب های الهی از سوی فرد عزادار شود.
وی ادامه داد: خداوند درباره انجام واجب ها با کسی تعارف ندارد و در قرآن هم از نمازگزارانی که عبادت هایشان تاثیری بر زندگی شان ندارد خشم و غضب گرفته است.
وی خاطر نشان کرد: دل به نماز خواندن تنها نداشته باشید و اگر انجام این واجب الهی اثری در دوری از گناه و حرام و تقویت معنویت نداشته باشد بی فایده است.
وی اضافه کرد: عزاداری باید منجر به کنترل نفس و مدیریت امیال و خواسته های نفسانی انسان شود و این به اندازه ای دارای اهمیت است که خداوند در قرآن به نفس قسم خروده است.
وی با بیان اینکه هر کس نفس خود را کنترل کند صعود و هر کس رها کند سقوط می کند؛ یاد آور شد : کنترل نفس موجب موفقیت می شود.
مراسم اربعین حسینی امروز در سراسر هرمزگان با شکوه خاصی برگزار شد ودر مناطق استان ازجمله بخش رودخانه ، روستاهای دهستان شمیل وحسن لنگی و خورگو نیز به یاد بازگشت اسرا از شام با عنوان جام ماندگان اربعین به پیاده روی به سمت امام زادگان سید سلطان و شاه معز الدین پرداختند.
15 هزار هرمزگانی هم امسال خود را به مراسم عزاداری اربعین حسینی در کربلای معلی رسانده اند.
3219 / 6048
خبرنگار: عزت الله معمارباشی ** انتشار دهنده:خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید