خبر فوری

کاشت آلوئه ورا در زمین های کشاورزی جاسک

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباسمختار حدیدی مدیر جهاد کشاورزی جاسک گفت:3هکتار زمین‌های کشاورزی جاسک به کشت آلوئه ورا اختصاص یافت.

وی پیش بینی کرد ۴۰۰ تن برگ آلوئه ورا از این زمین‌ها برداشت شود.

 مدیر جهاد کشاورزی جاسک هزینه کاشت این گیاه را در سال نخست به ازای هر هکتار ۱۲۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: در سال‌های بعد با استفاده از پاجوش‌های کشت این درخت افزایش می‌یابد .

حدیدی افزود:محصولات تولید شده علاوه بر عرضه در بازار‌های استان به استان‌های تهران و فارس ارسال می‌شود.

 وی گفت:آلوئه ورا به صورت ژل، کپسول، عصاره و برگ تازه مورد استفاده قرار می‌گیرد و در صنایع بهداشتی و آرایشی، درمان بیماری‌های پوستی، نوشابه سازی استفاده می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جاسک افزود:ایجاد اشتغال و افزایش درآمد بهره برداران، از مهم ترین اهداف توسعه کشت آلوئه ورا در این منطقه است.

مختار حدیدی گفت:برداشت محصول آلوئه ورا از نیمه دوم اسفند آغاز می‌شود و تا پایان فروردین ادامه دارد.

آلوئه ورا گیاهی است که محدودیت‌های آبی و خاکی و شرایط سخت اقلیمی را به راحتی تحمل می‌کند.

شهرستان جاسک با ۵۸ هزار نفر جمعیت در ۳۰۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید