خبر فوری

مناطق آزاد هرمزگان به قانون یک درصد سهم بهزیستی بی‌توجه هستند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، محمدحسن استاد ظهر امروز در حاشیه گردهمایی مسئولان سمن‌های هرمزگان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صنایع غرب بندرعباس به مباحث مسئولیت‌های اجتماعی خود بی‌توجه‌اند، اظهار داشت: تنها سودی که این صنایع برای شهر بندرعباس و هرمزگان دارند، تخریب محیط زیست و بی‌بهره‌ گذاشتن جامعه بومی از فرصت‌های شغلی است.

وی افزود: طبق قانون، مناطق آزاد باید یک درصد از درآمدهای خود را به بهزیستی اختصاص دهند که باید پرسید چرا تاکنون این سهم به استان پرداخت نشده و از این قانون سر باز می‌زنند.

نماینده سمن‌های جامعه معلولین هرمزگان یادآور شد: مناطق آزاد هیچ گونه همکاری برای توسعه فضاهای مرتبط با آموزش و خدمات معلولان حتی در سطح کیش و قشم ندارند.

استاد افزود: با اصلاح ساختار حمل و نقل عمومی و با تهیه دستگاه‌های ون، می‌توان در سطح شهر بندرعباس مشکلات حمل و نقلی و عبور و مرور معلولان در سطح شهر را ترفیع کرد، کما اینکه ما در شرق و غرب فضاهایی را ایجاد کرده‌ایم که در صورت اختصاص خودرو می‌تواند مرکزی خوبی برای خدمات مرتبط با حمل و نقل معولان استان شود.

وی یادآور شد: ستاد مناسب‌سازی فضاهای شهری، از سال 80 به طور مداوم جلسه‌های خود را برگزار کرده و از فعالیت خوبی برخوردار است، که از استاندار هرمزگان خواسته‌ایم که به طور ویژه در یکی از نشست‌های این ستاد شرکت داشته باشند.

استاد با بیان اینکه سوم دسامبر مصادف با 12 آذر روز جهانی معلولان است، یادآور شد:‌ آمار معلولان در استان بالاتر از نرم جهانی و ملی است که دلیل اصلی آن قرار داشتن استان بر روی خط فلج اطفال و حوادث رانندگی است.

وی بیان داشت: فضاهای ورزشی در استان برای فعالیت معلولان نامناسب و محدود است، اما در بندرعباس فضایی را مدنظر داریم که در صورت مورد توجه قرار گرفتن و صرف هزینه، می‌تواند پایگاه خوبی برای فعالیت‌های قهرمانی معلولان و سایر امور ورزشی آنها قرار گیرد.

رئیس هیئت‌ مدیره جامعه معلولین استان هرمزگان افزود: در شرق شهر بندرعباس فضاهای پرت زیادی وجود دارد، که در حال متروکه و فرسوده شدن در میان بی‌توجهی‌هاست، که اگر مورد توجه سمن‌ها و نهادهای دولتی قرار می‌گیرد می‌تواند به خوبی در اختیار جامعه در بیاید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید