خبر فوری

تلاش دشمنان برای مخدوش کردن آزادی در ایران/ نقش دانش‌آموزان در اوایل انقلاب را بازخوانی کنیم

تلاش دشمنان برای مخدوش کردن آزادی در ایران/نقش دانش‌آموزان در اوایل انقلاب را بازخوانی کنیمبه گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ کنگره ملی همفکری بسیج دانشجویی با حضور سعید جلیلی نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و جمعی از دانش‌آموزان بسیجی سراسر کشور عصر امروز در مجلس قدیم برگزار شد.

در این مراسم جلیلی با اشاره به اینکه جوانان باید رسالت خود را به بهترین شکل انجام دهند، عنوان کرد: در سال پرالتهاب 57 و پیروزی انقلاب همین نوجوانان و جوانان بودند که به خیابان‌ها آمده و در پیروزی این انقلاب نقش داشتند.

وی ادامه داد: 13 آبان یک واقعه تاریخی است که دانش‌آموزان نقش خود را در این مسئله به بهترین شکل ایفا کردند و کاری ماندگار را در کشور شاهد بودیم.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: دانش‌آموزان امروزی باید بازخوانی اقدامات دانش‌آموزان نسل گذشته که نقش مهمی در پیروزی انقلاب داشتند را گام به گام دنبال کنند.

جلیلی با اشاره به اینکه نقش دانش‌آموزان در انقلاب اسلامی پررنگ بوده است، اظهار کرد: اقدامات خودجوشی از سوی دانش‌آموزان شاهد بودیم که به پاسداشت این دستاورد کمک بزرگی کرد و اوج فعالیت‌های دانش‌آموزی دفاع مقدس بود و شاهد نقش‌آفرینی نوجوانان بودیم.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان نقطه مثبتی در جامعه محسوب می‌شوند و در سال‌های انقلاب و دفاع مقدس حضور آنها مشهود بوده است و امروز نیز شاهد حماسه‌آفرینی نوجوانان کشور هستیم.

حماسه آفرینی دانش آموزان در عرصه های نظامی و دفاعی

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: اکنون از کسانی صحبت می‌کنیم که قله‌های موفقیت را کسب کردند و در شرایط فعلی نیز می‌توانیم چنین افرادی را در میان دانش‌آموزان شاهد باشیم.

جلیلی افزود: امروزه در میان شهدای مدافع حرم نام دانش‌آموزان را می‌شنویم که این مسئله نشان از جریان پویای انقلابی‌گری در نوجوانان کشور دارد ، البته دانش‌آموزان و نوجوانان کشور نه تنها در عرصه‌های نظامی و دفاعی، بلکه در صحنه‌های علمی نیز حماسه‌آفرینی کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی گفت: امروزه دشمنان کشور می‌خواهند در شکلی آرایش‌شده خود را وارد جامعه کنند و از این طریق باعث غافلگیری افراد شوند، در نتیجه دانش‌آموزان و دانشجویان باید دشمن را بشناسند که خوشبختانه در شرایط فعلی ملت به درک مشترکی رسیده‌اند.

جلیلی ادامه داد: آمریکا اکنون با بی‌بند و باری مشکلی ندارد، اما با آگاهی واقعی ملت‌ها ستیز می‌کند و نگران آگاهی آنان است. شرایطی که اکنون در کشور حاکم است نشان از آزادی دارد که دشمنان درصدد مخدوش کردن آن هستند.

وی با اشاره به اینکه چندین شبکه ماهواره‌ای فارسی‌زبان که به سادگی قابل دستیابی هستند، نشان از تهاجم فرهنگی است، گفت: اکنون دانش‌آموزان و نوجوانان باید با بصیرت در جامعه فعالیت کنند و بسیج دانش‌آموزی یعنی هرکس دغدغه آزادی، استقلال و روشنگری داشته باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید