خبر فوری

مشکل تصرف اراضی در پارسیان حل شد/ پرداخت مطالبات ۲هفته دیگر

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر – گروه استانها؛  بر اساس سیاست های برنامه چهارم توسعه از سال ۱۳۸۴ مطالعات مکانیابی استقرار صنایع انرژی بر در راستای جلوگیری از خام فروشی گاز طبیعی، تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر، تکمیل زنجیره تولید پتروشیمی و فولاد از مواد اولیه تا محصولات نهایی و افزایش صادرات غیرنفتی آغاز شد.

اراضی برخی از مردم روستاهای غورزه، ستلو، دشتی، عمانی، برکه دکا و کوشکنار در حریم منطقه ویژه قرار گرفته بود. علیرغم پیگیری های متعدد نمایندگان مجلس و مدیران استانی این مشکل حل نشده بود و به یک گلایه و خواسته جدی مردم این روستاها تبدیل شده بود. تا آنجائیکه با سفر هر مسئول ارشد استانی و حتی سفر وزرا به شهرستان پارسیان مردم این روستاها خواهان رفع تصرف اراضی و یا پرداخت خسارت از سوی زوارت صنعت، معدن و تجارت بودند.

در سفر رئیس جمهور دولت نهم و دهم که دو بار به شهرستان پارسیان سفر کرده بود، موضوع تصرف اراضی روستاهای مورد بحث توسط منطقه ویژه پارسیان  مطرح شده بود.

در دولت های یازدهم و دوازدهم با تغییر مدیریت منطقه ویژه پارسیان مطالبه مردم حل موضوع رفع تصرف اراضی تحت تصرف منطقه ویژه پارسیان بود. ناصر شریفی در انتخابات مجلس به عنوان نماینده مردم غرب انتخاب شد و پیگیری مطالبات مردم پارسیان وارد فاز تازه ای شد.

مشکل اراضی مردم روستاهای پارسیان در منطقه ویژه پارسیان حل می شود

نماینده مالکان اراضی واقع در سایت انرژی بر پارسیان در گفتگو با خبرنگار مهر بیان داشت: با پیگیری های شریفی نماینده غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی مشکل مالکان زمین های تحت تصرف صنایع انرژی بر پارسیان پس از ۱۲ سال مرتفع خواهد شد.

رضا کریمی عنوان کرد: با تلاش های مستمر و دیدار امروز نماینده محترم غرب هرمزگان با دکتر  کرباسیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران(ایمیدرو)، مشکل اراضی مستثنیاتی که در تصرف صنایع انرژی بر پارسیان بود بعد از گذشت دوازده سال به زودی حل خواهد شد.

کریمی خاطرنشان کرد: باتوجه به پیگیری های نماینده غرب هرمزگان در خصوص مشکلات اراضی تصرف شده توسط صنایع انرژی بر و با همکاری شاهرخی مدیرعامل صنایع انرژی بر، کرباسیان در این نشست ضمن تشکر از پیگیری های مجدانه شریفی، طی دوهفته آینده با توجه به تأمین اعتبار، مطالبات صاحبان اراضی که در تصرف صنایع انرژی بر هستند به آنها پرداخت خواهد شد.

پرداخت مطالبات مردم از ۲ هفته دیگر آغاز می شود

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد آخرین وضعیت اراضی تحت تصرف شش روستای شهرستان پارسیان در حریم منطقه ویژه پارسیان بیان داشت: حل موضوع رفع تصرف و یا پرداخت مطالبات مردم یکی از موضوعاتی بود که در دوره های گذشته هم توسط سایر نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی پیگیری شده بود.

ناصر شریفی عنوان کرد: طی جلسات مختلف با مدیرعامل منطقه ویژه پارسیان و کرباسیان معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت موضوع حل مشکل اراضی قرار گرفته شده در حریم سایت منطقه ویژه مورد رسیدگی و گفتگو قرار گرفت.

شریفی خاطرنشان کرد: طی جلسه ای که هفته گذشته برگزار شد، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دستور پرداخت مطالبات اراضی مردم که در حریم سایت منطقه ویژه قرار گرفته است را صادر کرد و پس از تامین اعتبار فرآیند پرداخت مطالبات بر اساس نظر کارشناسی قیمت زمین پرداخت می شود.

وی افزود: آنچه طی سال‌های اخیر مورد توجه جدی نمایندگان غرب استان هرمزگان بود توسعه و آبادانی غرب استان همراه با رعایت حقوق مردم و ایجاد اشتغال برای جوانان شهرستانهای پارسیان، بستک و بندرلنگه بود. با حل موضوعات مورد بحث که سالها باعث ایجاد ذهنیت بد برای مردم نسبت به منطقه ویژه شده بود در آینده شاهد رونق و سرعت گرفتن روند احداث صنایع بزرگ در منطقه ویژه خواهیم بود.

نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: لازمه ایجاد اشتغال فراهم کردن زیرساخت های احداث صنایع و فرصت برای سرمایه گذاری است. زمین، برق، آب، گاز و جاده از اهمیت زیادی در بحث سرمایه گذاری است. جانمایی منطقه ویژه پارسیان در ابتدا مشکلاتی داشت که خداروشکر امروز شاهد حل این مشکل هستیم.

وی تصریح کرد: مردم شهرستان پارسیان، ائمه جمعه، مدیران شهرستانی، فرماندار، بخشداران و دهیاران به همراه اعضای شوراهای شهر و روستاهای پارسیان باید تلاش بیشتری برای رفع موانع توسعه و سرمایه گذاری کنند.

به گفته شریفی، شهرستان پارسیان در مسیر توسعه و آبادانی قرار گرفته است. در این راه همه باید همراه و همدل و یک صدا باشیم. متاسفانه گاها شاهد برخی رفتارهای ناپسند از سوی بدخواهان و هستیم، این عده کم سعی در ایجاد تنش و سنگ اندازی در مسیر توسعه هستند. اشتغال نیاز به استقرار صنایع و واحدهای تولیدی بزرگ دارد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید