ستاد نجات ساکنان عسلویه و کنگان تشکیل شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از عسلویه، بوهندی نجفی ظهر امروز در سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به شهرستان عسلویه با تاکید بر توجه مطالبات مردم در بحران زیست محیطی در شهرستان عسلویه اظهار داشت: مشکلات زیست محیطی، آلودگی هوا و آلایندگی‌های مختلف در شهرها و روستاهای شهرستان عسلویه  نفس مردم این شهرستان به شماره انداخته است.

عضو شورای اسلامی شهرستان عسلویه با بیان اینکه آلایندگی هوا در منطقه عسلویه ضمن افزایش بیماری‌ها جان مردم را به خطر انداخته است افزود: به سبب آلایندگی‌های ناشی از صنایع مستقر در پارس جنوبی در عسلویه،  آمار  بیماری‌های سرطانی، سقط جنین و نازایی در این منطقه بیشتر از دیگر نقاط کشور است.

رئیس شورای اسلامی شهر نخل تقی عسلویه با اشاره به آلایندگی‌های ناشی از صنایع مستقر در پارس جنوبی گفت: کاش در کنار ستاد احیای دریاچه ارومیه، ستاد نجات ساکنان عسلویه و کنگان هم تشکیل می‌شد.

نجفی با  تاکید بر برنامه‌ریزی به اندازه سیاست‌گذاری برای حفظ یوزپلنگ و لاک پشت برای نجات جان ساکنان عسلویه گفت: همان گونه که برای نجات جان جانوران گوناگون از جمله یوزپلنگ و لاک‌پشت سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌شود لازم است برای نجات و حفاظت از جان ساکنان مناطق همجوار پارس جنوبی از جمله عسلویه برنامه‌ریزی شود.

وی با تاکید بر توجه به  پرداخت حق عوارض آلایندگی صنایع پارس جنوبی افزود: پرداخت حق آلایندگی صنایع مستقر در پارس جنوبی به ساکنان  همجوار پارس جنوبی اجتناب‌ناپذیر است اگر چه هیچ چیزی جایگزین سلامت انسان نمی‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید