خبر فوری

روستاییان اولویت اول دریافت بسته های حمایتی تولید و اشتغال هستند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از فرمانداری قشم، علیرضا نصری در جمع تعدادی از شوراها و دهیاران غرب شهرستان قشم، گفت:: نگاه دولت دوازدهم به توسعه کشور عمیق و کارشناسانه است. او با اشاره به اختصاص 120 هزار میلیارد ریال تسهیلات  به بخش روستائی بیان کرد: ایجاد زیر ساخت ها و خدمات رفاهی برای ماندگاری روستائیان ارتباط مستقیم با توسعه و پیشرفت کشور دارد.

او با اشاره به ظرفیت  شهرستان قشم در حوزه پرورش ماهی و میگو تصریح کرد: کارگزاران دولت برای استفاده و سرمایه گذاری بومیان در این حوزه از هیچ حمایتی دریغ نخواهند کرد.

در سفر یک روزه فرماندار به بخش شهاب شهرستان قشم، موج شکن مردمی اداره بنادر و کشتیرانی در بندر سوزا، کارگاه تکثیر بهجت میگو و کارخانه فرآوری ماهی شهر سوزا، شرکت صنایع شیلاتی تک هلال قشم واقع در بندر صیادی سلخ،  شرکت مروارید شکیل قشم در روستای دوستکو و بندر نمونه صیادی باسعیدو مورد بازدید قرار گرفت.

نصری پس از بازدید از کارگاه تکثیر بهجت میگو و بررسی روند فعالیت آن، برای کمک به  طرح توسعه ای در زمینه مولد سازی، نرسری و پرورش متراکم میگو دستوراتی در جهت تخصیص بسته های حمایتی و تسهیلات کم بهره داد.

فرماندار قشم گفت: طرح کارگاه بهجت میگو که برای اولین بار در دست اجرا است، می تواند به عنوان یکی از حلقه های اصلی صنعت پرورش میگو در زمینه تامین لارو مورد نیاز مزارع پرورش و تولید  میگو نقش بسزایی ایفا کند.

نصری به تولید 140 میلیون پست لارو توسط  کارگاه تکثیر بهجت میگو در یکسال گذشته اشاره و اضافه کرد: مجموع تولید دو کارگاه فعال سوزا در یکسال گذشته 200 میلیون پست لارو بوده که علاوه بر تامین نیاز سایت های پرورش میگو شهرستان به استان های  هرمزگان و گلستان هم صادرات داشتیم.

نصری در ادامه تشریح بازدید یکروزه از صنایع شیلاتی شهرستان به فعالیت بزرگترین کارخانه فرآوری ماهی کشور در حوزه پودر ماهی اشاره و اظهار کرد: کارخانه فرآوری ماهی سوزا سالانه بیش از 25 هزار تن صید ساردین ماهیان را جذب و به عنوان یکی از تامین کنندگان اصلی مواد کارخانه های تولید خوراک دام، طیور و آبزیان در سال  5 هزار تن پودر ماهی مورد نیاز بازار را تامین می کند.

بازدید از مجموعه تولید بسته های  خوراکی  ماهی های سطحی ریز بر اساس بازار سنجی کشورهای جنوب شرق آسیا یکی دیگر از برنامه های فرماندار قشم در روز یکشنبه بود.
همچنین پس از  بررسی فعالیت شرکت صنایع شیلاتی تک هلال قشم واقع در سلخ، دستور آسفالت جاده دسترسی بندر صیادی سلخ،  اعطای تسهیلات کم بهره برای خرید دستگاه سردخانه ای  و رفع مشکل برق داده شد.

فرماندار قشم در بازدید از روستای باسعیدو یکی از بنادر نمونه صیادی کشور، از نحوه تخلیه صید ماهی بازدید کرد. نصری اعمال نظارت های بهداشتی برای پایش و کنترل بیماری های آبزیان  را به عنوان یکی از الزامات سرمایه گذاری و تولید مستمر و مداوم در بخش آبزی پروری ذکر  کرد. فرماندار در دیدار با جمعی از صیادان و رئیس تعاونی صیادی باسعیدو از مسوولین خواست؛ تمام توان خود را برای رفع مشکلات بکار گیرند. او صدور پانصد تن ماهی صنعتی برای استفاده در صنایع تبدیلی کنسرو سازی کشور از این بندر صیادی را یکی از ظرفیت های قابل توجه بر شمرد.

او با اشاره به استقرار تمام وقت نیروی دامپزشکی در اسکله و صدور مجوز همزمان با تخلیه ماهی تازه تصریح کرد:  مشکلی برای انتقال سریع  صید به بازارهای داخلی وجود ندارد  . علیرضا نصری همچنین دستوراتی برای خروج ماهی در شب از طریق گمرک لافت و لایروبی اسکله داد. بر اساس این خبر  روز یکشنبه با حضور  فرماندار و هیئت همراه از سیستم اطفای حریق اسکله صیادی باسعیدو  هم رونمایی شد

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید