هرمزگان استانی بسیار مهم و اثر گذار در اقتصاد ایران است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان در جلسات جداگانه با مدیران بخش های اقتصادی، صنعتی و تجاری و آب در هرمزگان، وضعیت این حوزه ها در استان را مورد بررسی قرار داد.

در جلسات روز پنجشنبه استاندار هرمزگان، ابتدا رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان و مدیرکل اموراقتصادی و دارایی هرمزگان گزارشی از آخرین وضعیت اقتصادی و بودجه ای و نیروی انسانی دستگاه های اجرایی هرمزگان را به دکتر همتی ارائه دادند.

استاندار هرمزگان در نشست دیگری با رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و ناظر گمرکات هرمزگان مسائل و مشکلات این حوزه ها را مورد بررسی قرار داد و گزارش های مربوطه را دریافت کرد.

همچنین دکتر همتی جلسه ای را برای بررسی مسائل حوزه آب و منابع طبیعی با مدیران آب منطقه ای، آب و فاضلاب شهری و روستایی و مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان برگزار کرد.

استاندار هرمزگان در این نشست ها با بیان اینکه هرمزگان استانی بسیار مهم و اثر گذار در اقتصاد ایران است، اظهار داشت: طبق گزارش های ارائه شده توسط مدیران استان در این نشست ها، پنج اداره کل گمرک در هرمزگان فعال هستند که بالغ بر ۷۵ درصد درآمد گمرکات کشور به گمرکات استان هرمزگان اختصاص دارد.

وی ادامه داد: این آمارها نشان می دهد هرمزگان دروازه تجارت ایران است و رفع برخی مسائل و مشکلات موجود در این استان بر روی بهبود عملکرد اقتصاد کشور نیز تاثیرگذار است.

همتی با اشاره به وجود ۲۳ ناحیه و شهرک صنعتی در هرمزگان، بیان داشت: طبق گزارش ارائه شده، نزدیک به ۹۰۰ واحد تولیدی کوچک، متوسط و بزرگ در هرمزگان فعالیت می کنند که ۲۳ هزار نفر در آنها مشغول به کار هستند اما با این وجود نیاز است در راستای رفع موانع واحدهای تولیدی در استان گام های موثرتری برداریم.

استاندار هرمزگان فراهم کردن شرایط برای توسعه فعالیت های بخش خصوصی را از جمله برنامه های اصلی دولت دوازدهم برشمرد و عنوان کرد: باید تلاش کنیم بخش خصوصی در عرصه اقتصاد فعالیت های بیشتری داشته باشد تا شاهد اشتغالزایی باشیم.

وی به لزوم حفاظت از منابع آب در هرمزگان اشاره کرد و گفت: یکی از چالش های این استان کمبود منابع آب است که دستگاه های مسئول در این بخش باید تدابیر لازم را جهت صرفه جویی و بهبود وضعیت منابع آب اتخاذ کنند.

همتی همچنین ضمن توصیه به مدیران استان برای جذب سرمایه گذاران، بر پیگیری رفع مشکلات مطرح شده از سوی مدیران دستگاه های اجرایی در این نشست ها تاکید کرد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید