خبر فوری

120 هزار دانش‌آموز در بیش از یک هزار مدرسه استان تحصیل می‌کنند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سمنان، محمدرضا جهان دقایقی قبل در نبش خبری خود که به مناسبت آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس برگزار شد اظهار داشت: امسال یک هزار و 16 مدرسه با ظرفیت پنج هزار کلاس درس میزبان بیش از 120 هزار دانش‌آموز در استان سمنان است.

وی با اشاره به تعداد فرهنگیانی که با آموزش و پرورش استان سمنان در سال تحصیلی جدید همکاری می‌کنند افزود: امسال نیز مانند سال گذشته بیش از 10 هزار فرهنگی در استان سمنان، کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان این استان را بر عهده دارند که از این تعداد 9 هزار نفر را فرهنگیان شاغل در آموزش و پرورش استان سمنان و باقیمانده آنان را نیز فرهنگیان حق‌التدریس و شاغل در مدارس غیر انتفاعی این استان تشکیل می‌دهند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با بیان اینکه در زمان نقل و انتقالات امسال 146 نفر از نیروهای انسانی این نهاد به استان‌های دیگر منتقل شده‌اند؛ از ورود 122 نیروی فرهنگی از استان‌های دیگر به این استان برای سال تحصیلی جدید خبر داد و اضافه کرد: امسال 169 نیروی فرهنگی استان سمنان نیز در داخل این استان جابجا شده‌اند.

به گفته جهان، امسال تعداد 230 نیروی فارغ‌التحصیل جدید شامل 60 نیروی ورودی از طریق آزمون استخدامی و 170 فارغ‌التحصیل دانشگاه فرهنگیان استان سمنان، در مدارس این استان مشغول به کار شده‌اند.

وی با بیان اینکه برای آمادگی بیشتر معلمان، بیش از 185 هزار ساعت آموزش ضمن خدمت برای آنان در استان سمنان در 36 سرفصل برگزار شده است تبریک کرد: از این میزان 120 هزار ساعت مربوط به فرهنگیان شاغل در آموزش ابتدایی و 65 هزار ساعت نیز مربوط به دیگر فرهنگیان بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان با اشاره به اینکه بیش از 11 هزار و 500  کلاس اولی امسال وارد نظام تعلیم و تربیت شده و فصلی جدید از زندگی خود را آغاز می‌کند؛ از پوشش 100 درصدی کلاس اولی‌های این استان در طرح سنجش آمادگی تحصیلی و روانی دانش‌آموزان ورودی به کلاس اول در هشت پایگاه سنجش این استان خبر داد.

جهان با اشاره به توزیع بیش از یک میلیون و 200 هزار کتاب درسی در این استان برای سال تحصیلی جدید بیان کرد: سال تحصیلی جدید در استان سمنان با شعار «نماز، ورزش، مهارت؛ مرد رمز و راز سعادت» آغاز می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید