خبر فوری

آغاز تولید نهال حرا درقشم

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،اکبر محمودی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم گفت: پنجاه هزار بذر نهال حرا بعد از آماده سازی در گلدان های پلاستیکی در نهالستان کاشته، و پس از رسیدن به ارتفاع بیست تا سی سانتی متر، برای کاشت به پنجاه هکتار از سواحل، دهانه رودخانه ها و محل جزر و مد دریا منتقل می شوند.
وی افزود: بذرها از اوایل آبان به عرصه های طبیعی منتقل می شوند .
همه ساله مردم ساحل نشین قشم ، بندرخمیر، سیریک ، جاسک ، کولغان بندرعباس و بندرلنگه با مجوز اداره این کل ، بذر درختان حرا را برداشت و نهال تولید می کنند.
جمع آوری بذر از جنگل های طبیعی حرا در اواخر مرداد آغاز می شود و تا نیمه شهریور ادامه دارد.
طرح تولید و کشت نهال های حرا از سال 1370 در هرمزگان آغاز شده است.
افزایش تولید آبزیان ، تقویت زیستگاه پرندگان و حشرات ، حفاظت از خاک و جذب اکوتوریسم از اهداف کشت و توسعه جنگل های مانگرو است.
هرمزگان در ایجاد جنگل های حرا و چندل در سواحل خلیج فارس ، رتبه نخست را در کشور دارد.
هرمزگان با بیست هزار و 119 هکتار، معادل هفتاد و هشت درصد از مساحت جنگل های مانگرو کشور دارد.
جنگل های حرا برروی خاک های لجنی ناشی از رسوب خاک های حاصل از فرسایش سواحل رشد می کند و با جزر و مد آب در دریا شناور می شوند و این ویژگی، راز شگفتی جنگل های اسطوره ای حراست .

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید