خبر فوری

زنده نگه داشتن غدیر وظیفه‌ای همگانی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، حجت السلام و المسلمین احمد مروی 18 شهریور ماه در جشن امامت و ولایت و مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب حوزه علمیه استان، با تبریک فرارسیدن عید غدیر خم، اظهار کرد: زنده نگه داشتن غدیر یک مساله شخصی و فرقه‌ای نیست، بلکه غدیر متعلق به همه بشریت است.
معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری با اشاره به اینکه غدیر تضمین کننده رسالت پیامبر (ص) است، افزود: همانگونه که پیامبران متعلق به عصر خاصی نبودند و برای هدایت همه بشریت مبعوث شدند، غدیر نیز برای همه بشریت برپا شد.
وی اظهار کرد: اگر صاحب غدیر را پس از رحلت پیامبر خانه‌نشین نمی‌کردند، سرنوشت بشریت متفاوت از الان بود وشاهد ظلم، بی‌عدالتی و تجاوز به حقوق دیگران نبودیم.
حجت الاسلام مروی با اشاره به اهمیت غدیر در خطبه پیامبر در روز عید غدیرخم، تصریح کرد: خداوند به پیامبر وحی کرد که چنانچه این ابلاغ انجام نگیرد، رسالتش ناتمام می‌ماند.
وی با تأکید بر اینکه اسلام در غدیر رهبر، مدیر و سرپرست پیدا کرد، تصریح کرد: تا قبل از غدیر تنها شخصیت امام علی(ع) معرفی شده بود اما در غدیر مدیریت و رهبری امام علی(ع) نیز مطرح شد.
معاون دفتر ارتباطات حوزوی مقام معظم رهبری عنوان کرد: اگر مدیریت بشریت به دست امام علی(ع) و فرزندان ایشان بود اکنون کفار، مسیحیان و یهیودیان بر سرنوشت جامعه اسلامی حاکم نمی‌شدند.
وی داعش را مولود وهابیت و وهابیت را مولود پلید انگلیس دانست و خاطرنشان کرد: این دشمنان از اسلام انسانیت، اخلاق و کرامت چهره‌ای ضدبشری و ضد عواطف بشری ساختند.
حجت الاسلام مروی با اشاره به اینکه به اذعان همگان اکنون ایران قدرت برتر منطقه است، گفت: آنچه عزت کشور را از بین می برد، اختلافات و تفرقه افکنی است.
وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، غدیر در جامعه ما احیا و بخشی از حقیقتش آشکار شد، خاطرنشان کرد:  امروز ایران اسلامی به برکت انقلاب و غدیر در جهان عزت دارد و می‌تواند در سرنوشت کشورهای اسلامی تأثیرگذار باشد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید