خبر فوری

علت مرگ جوان غرق شده در یکی از استخرهای بندرعباس ایست قلبی عنوان شد

دکتر فاطمه نوروزیان شامگاه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه دقایق پایانی جمعه شب گذشته به اورژانس 115 بندرعباس اعلام شده بود و نیروهای اورژانس نیز به محل حادثه که یکی از استخرهای این شهر بود اعزام شدند.
وی با بیان این که اورژانس به فاصله هفت دقیقه خود را به محل حادثه رسانده است افزود: با توجه به وضعیت مصدوم، که به دنبال غرق شدگی دچار خفگی و سیانوز شده بود، در اسرع وقت اقدام های درمانی ضروری از قبیل لوله گذاری راه هوایی، حمایت تنفسی، احیاء قلبی و ریوی انجام شده و بیمار در حالیکه احیاء قلبی و ریوی به طور مستمر برای وی انجام می شد به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس انتقال داده می شود.
نوروزیان بدون اشاره به نام اسختری که فرد مذکور در آن غرق شده است تصریح کرد: با توجه به وخامت حال مصدوم، در بیمارستان نیز احیاء قلبی ریوی تا برگشت قلب و تنفس ادامه یافت ولی متاسفانه چون مصدوم مدت زیادی متحمل هایپوکسی شده بود، دوباره در بیمارستان دچار ایست قلبی و تنفسی شده و جان خود را از دست داده است.
هیپوکسی (به فرانسوی: Hypoxie) یا هایپوکسیا (به انگلیسی: Hypoxia) یا کم‌ اکسیژنی از علامت های بیماری است و به معنای کاهش اکسیژن ‌رسانی به تمام ارگانیسم (هیپوکسی جنرال) و یا بافت ‌های بدن (هیپوکسی بافت) است و مهم‌ ترین علامت کلینیک آن کبودی در لب و انگشتان دست و پا بوده و می‌تواند ناشی از کاهش اکسیژن هوا مانند صعود به ارتفاعات، اختلالات ریوی و عدم تهویهٔ مناسب ریه‌ ها، کم‌ خونی و اختلالات گردش خون باشد.
کاهش اکسیژن ‌رسانی به بافت‌ ها منجر به تورم و آسیب آن ها می‌ شود که در نهایت در تبادل اکسیژن و دی ‌اکسید کربن بین مویرگ‌ ها و بافت ‌ها اختلال ایجاد می ‌کند.
7198/7408
خبرنگار: فاطمه حسینی * انتشار: محمد جهانگیریان

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید