خبر فوری

دسترسی دانشجویان علوم پزشکی به منابع مکتوب تسهیل شود

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری مهر، سعید عابدینی، مدیرمسئول انتشارات پارسیان در آستانه برگزاری این نمایشگاه، با تقدیر از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران برای برپایی نمایشگاه کتاب‌های تخصصی پزشکی، انتخاب بازه زمانی مناسب برای برپایی نمایشگاه را از عوامل مهم در موفقیت این نمایشگاه دانست و گفت: برگزاری نمایشگاه کتاب در منطقه شهر آفتاب با توجه به گرمی هوا و بعد مسافت زیاد آن، تاثیر نامطلوبی بر کیفیت برپایی نمایشگاه میگذارد اما برگزاری نمایشگاه کتاب‌های علوم پزشکی و دارویی پیش از شروع سال تحصیلی دانشجویان این رشته و در مصلی، می‌تواند از نقاط قوت آن باشد.

وی در ادامه افزود: سال گذشته نمایشگاه مشابهی در دانشگاه تهران برگزار شد اما با توجه به اطلاع رسانی کمی که شده بود استقبال خوبی از سوی دانشجویان گروه‌های علوم پزشکی صورت نگرفت. انتخاب مصلی تهران جهت برپایی این نمایشگاه ، باتوجه به قرارگیری در محلی مناسب و دسترسی آسان به این منطقه و مصادف شدن با بازگشایی دانشگاه‌ها، پیش‌بینی می‌شود استقبال خوبی را از سوی دانشجویان به همراه داشته باشد.

عابدینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: نیاز است تا از حضور افرادی که مجموعه کتاب ها را به صورت CD و DVD به صورت غیر مجاز در اختیار عموم قرار داده و منجر به رکود و کاهش تقاضا از ناشران اصلی می شوند، جلوگیری شود.

مدیرمسئول انتشارات پارسیان، با اشاره به اینکه ارائه تخفیف مناسب برای کتاب‌های حوزه پزشکی و همچنین در دسترس قراردادن بن کتاب، منجر به استقبال چشمگیر دانشجویان خواهد شد، تصریح کرد: تبلیغات ازجمله مقوله‌هایی است که هم از نظر سمعی و هم از نظر بصری تاثیرگذار خواهد بود. تبلیغات محیطی از برگزاری نمایشگاه در حوزه بیمارستان ها و مراکز آموزش پزشکی در طی زمان می تواند موجب جذب موثر مخاطب شود.

وی با تقدیر از اقدامات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران در بر پایی این نمایشگاه، بیان کرد: ما نیازمند حمایت وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برگزاری این نمایشگاه هستیم. زیرساخت توسعه کشور، آموزش است و باید شرایط دسترسی آسان دانشجویان رشته‌های علوم دارویی و پزشکی به منابع و حضور آنها در این نمایشگاه، فراهم شود.

گفتنی است دومین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم دارویی و پزشکی دانشگاهی و اولین نمایشگاه رسانه‌های سلامت‌محور با همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران ، ۲۱ تا ۲۳ شهریورماه امسال در مصلای تهران برگزار می‌شود.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید