خبر فوری

بی اعتنایی مدیران به روزخبرنگار وخبرنگاران/بامدیران برخورد می شود

خبر گزاری مهر – گروه استانها، حبیب عید زاده: در تقویم  کشور هفدهم مردادماه را برای پاسداشت یاد شهیدمحمود صارمی و روز خبرنگار نامگذاری کرده اند و در این روز برای پاسداشت فعالیت آنها مراسمی برگزار و از زحمات یک ساله آنها تجلیل به عمل می آید.

اما در شهرستان میناب  مدیران نه تنها خبرنگاران را به رسمیت نمی شناسند، در مراسم نکوداشت و تجلیل خبرنگاران هم شرکت نمی کنند، بلکه با بی اعتنایی به این موضوع از ارتباط با آنها خود داری می کنند.

خبرنگارانی که بدون هیچ ادعایی در همه مراسمها و برنامه های برگزار شده برای انعکاس اخبار شهرستان در شرایط خوب و بد در کنار مدیران هستند و در این مسیر نهایت تلاش خود را بکار می گیرند تا عملکرد و خدمات مدیران و دولت را منتشر کنند.

تاخیر چند روزه در برگزاری این مراسم و بی اعتنایی مدیران برای حضور و شرکت در آئین بزرگداشت روز خبرنگار در میناب نشان دهنده آن است که مدیران شهرستان هیچ علاقه ای برای ایجاد یک رابطه دوستانه و تعامل با اصحاب رسانه را ندارند تا جلسه برگزار شده آنها همراه با سالنی بدون حضور مسئولان روبرو باشد.

مراسم هفده مرداد در میناب که قرار بود با شکوه و در خور توجه اصحاب رسانه شهرستان برگزار شود ، با سالنی خالی از مدیران روبرو شد و این حرکت  که برای اهل قلم پسندیده نیست وبیشتر شبیه به نوعی بی توجهی  و بی اعتنایی به خبرنگاران  بود برای دومین سال پیاپی تکرار شد تا ناراحتی خبرنگاران  را در پی داشته باشد.

جلسات در میناب در ساعت اعلام شده بر گزار نمی شود

در شهرستان میناب تا کنون جلسات و برنامه هایی که با حضور مسئولان گرفته می شود متولیان کار نتواسته اند در موعد مقرر برگزار کنند و همیشه همراه با تاخیراتی روبرو بوده که این عمل می تواند در روند  برگزاری بی نظمی هایی را به وجو دآورد  که نیازمند توجه بیشتر در ساختار برنامه ها است.

مراسم روز بزرگداشت خبرنگاران هم از این قاعده مستثنا نبوده که وجود این بی نظمی ها سبب ناراحتی خبرنگاران و در برخی از مواقع سبب  ترک کردن آنها از جلسه خواهد شد.

فرماندار شهرستان میناب که با همه دغدغه های موجود کاری در شهرستان تلاش دارد تا برای احترام به قشر خبرنگار در این جلسه حضور داشته باشد، همانند سایر مدیران با تاخیر  وارد می شود در صورتی که هیچ یک از مدیران و اعضای شورای اداری در این جلسه حضور پیدا نکرده اند.

شروع مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که طبق زمان بندی مشخص شده از سوی اداره ارشاد وفرمانداری میناب وخبرنگاران در روز سه شنبه راس ساعت ۸:۳۰ شب  اعلام شده بود ، با عدم حضور مدیران و ورود دیرهنگام سایر حاضران با یک ساعت ونیم تاخیر برگزار شد ، تا آنطور که برای باشکوه برگزار کردن این مراسم برنامه ریزی شده بود انحام نشود.

بامدیران غایب در جلسه برخورد وتوبیخ می شوند

ابوذر مهدی نخعی ضمن ابراز تاسف از غیبت مدیران شهرستان و شرکت نکردن درمراسم تجلیل از خبرنگاران شهرستان میناب گفت: قبلا ازبرگزاری مراسم با اطلاع رسانی به موقع به همه مدیران،  از آنها خواسته شده بود که در این جلسه شرکت وحضوری فعال داشته باشند اما با دیدن چنین صحنه ای تاسف برانگیز ، همه مدیران غایب علت این کار باید پاسخگو باشند که در صورت موجه نبودن غیبت آنها با آنها برخورد وتوبیخ می شوند.

نخعی گفت: مدیران باید خبرنگاران واصحاب رسانه را در کنار خود بگنجانند نه اینکه با بی اعتنائی به آنها میانشان فاصله ایجاد شود، تا ضمن انتشار عملکرد دستگاهها ، از کمی ها وکاستی های موجود جهت حل  واقدام وبه گوش مدیران ارشد رسانده شود.

وی با اشاره به جایگاه ویژه خبرنگاران در بیان حقایق در عرصه خبری بیان داشت: عرصه ورسالت خبرنگاری یک مسیر بلند پایه برای بیان حقایق بدور از تخریب وکدورت است که اگر چنین باشد توانسته اند در بیان انجام رسالت خود موفق باشند.

مدیران را با نقد منصفانه همراه با پیشنهادوراهکار به چالش بکشانید

فرماندار شهرستان میناب با بیان اینکه ما از نقد منصفانه بدور از تخریب  وهمراه با راهکار استقبال خواهیم کردگفت: خبرنگاران باید توجه داشته باشند که نوع نگارش در بیان حقایق بسیار تاثیر گذاراست که در این راستا نباید اخبار منتشر شده بدور از انصاف وتخریب باشد.

نخعی گفت: همانطور که من بارها در جلسات شورای اداری شهرستان از مدیران دستگاههای دولتی در بیان حقایق برنامه خواسته ام ،این بارهم نیز به آنها می گویم  خبر نگاران می توانند مدیرانی را که احساس می کنند در حوزه مدیریتشان کم کاری صورت می گیرد با فاصله نگرفتن از رسالت خبری خود وبا نقد منصفانه به چالش بکشانید.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید