خبر فوری

ضرورت تحقق نهضت همگانی در حمایت مادی و معنوی از دانشگاه فرهنگیان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، سعید فخاری در نشست خبری افتتاحیه بیست و سومین المپیاد ورزشی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان کشور در بخش پسران در اراک، در خصوص انتظارات دانشگاهیان از دولت دوازدهم تصریح کرد: در دولت یازدهم اقدامات ارزشمندی در این دانشگاه شکل گرفت. فراهم کردن زیرساخت‌ها، نگاه ویژه به هیات امنا، جذب اعضای هیات علمی، تلاش برای تبدیل وضعیت هیات علمی تطبیقی به هیات علمی وزارت علوم، توجه به تشکل‌ها و انجمن‌های دانشجویی و استفاده از نیروهای توانمند با مدرک دکترا در دانشگاه برخی از این اقدامات است.

فخاری با بیان اینکه علیرغم این اقدامات هنوز وضع موجود با وضع مطلوب فاصله معناداری دارد، افزود: انتظار ما از دولت همان فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر ایجاد یک نهضت همگانی در حمایت از دانشگاه فرهنگیان در دستگاه‌های اجرایی است که باید اتفاق بیفتد.

وی افزود: اگر به شأن و منزلت و جایگاه معلم اهمیت می‌دهیم باید تمام دستگاه‌های اجرایی در حمایت مادی و معنوی از دانشگاه فرهنگیان نهضتی را آغاز کنند بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید توسط دولت برای رسیدن به این مهم فراخوانده شوند.

فخاری در ادامه با اشاره به برگزاری المپیاد ورزشی دانشگاه فرهنگیان به میزبانی اراک گفت: این دوره از المپیاد یک نوع خرق عادت بود چرا که مشعل المپیاد ورزشی در بخش دختران خاموش نشد و با اهدای کاپ و مدال‌های قهرمانی استان فارس به خانواده شهید مدافع حرم، این مشعل به دست شهدا سپرده شد. این اتفاق نشان می‌دهد که سبقه فرهنگی و تزکیه نفس در دانشگاه فرهنگیان بر سبقه دیگر فعالیت ها غلبه دارد.

وی تصریح کرد: از دیگر اتفاقاتی که در این المپیاد به عنوان خرق عادت و درس‌های جدید می‌توان به آن اشاره کرد، ادای احترام دانشجویان استان سیستان و بلوچستان به شهدا در بدو ورود به این استان بود. همچنین در دیدار با انجمن بیماران نخاعی استان درس‌های بسیاری آموخته شد.

فخاری ادامه داد:  دانشگاه فرهنگیان در مسیر توسعه خود نقشه راهی به نام سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را دنبال می‌کند.

وی اظهار کرد: در راستای قطع نشدن ارتباط دانش آموختگان با این دانشگاه، اولین گام توسط رئیس دانشگاه در تشکیل انجمن دانش‌آموختگان دانشگاه فرهنگیان برداشته شد و برگزاری همایش مربوطه به استانها ابلاغ شد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان شهید باهنر اراک در پایان خاطرنشان کرد: تشکیل انجمن دانش آموختگان مستلزم برنامه‌ریزی دقیق برای نخبگان و اندیشیدن تدابیری است که خروجی آن برای آموزش عالی و جامعه، هدف و نمود پیدا ‌کند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید