خبر فوری

اختصاص 10درصد بودجه به ورزش خوابگاهی

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، منطقه مرکزی، معصومه علی‌نژاد در نشست خبری افتتاحیه 23مین المپیاد ورزشی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان کشور در بخش پسران به میزبانی اراک گفت: این المپیاد از 15 مردادماه در بخش دختران در اراک آغاز شد. حدود سه هزار دانشجومعلم دختر و پسر از 31 استان در این رقابت‌ها شرکت کردند که 31 مردادماه با اتمام رقابت‌های پسران دانشجو به کار خود پایان خواهد داد.

وی افزود: ورزشکاران دختر در 6 رشته تکواندو، والیبال، تنیس روی میز، دو و میدانی، بدمینتون و فوتسال با هم رقابت کردند و پسران در رشته‌های تکواندو، والیبال، تنیس روی میز، دو و میدانی، کشتی و فوتسال تا 31 مردادماه96 با هم رقابت می‌کنند.

علی‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: اساسنامه تشکیل انجمن دانش آموختگان دانشگاه فرهنگیان در دست تدوین است، مجوزهای لازم در حال اخذ است و به زودی انتخابات برای تعیین اعضای آن برگزار می‌شود که در این راستا وظایف استان‌ها را ابلاغ خواهیم کرد.

وی ادامه داد: توجه به ورزش خوابگاهی اساس کار و اولویت معاونت دانشجویی است و در این بخش تلاش شده است که ورزش خوابگاهی را از ابتدای مهرماه امسال مدنظر قرار دهیم.

علی‌نژاد گفت: براساس تعداد دانشجویان و پردیس‌ها و مراکز تحت پوشش هر استان، 10 درصد از کل بودجه‌ای که در اختیار این معاونت است را به بخش ورزش‌های خوابگاهی و زنده کردن این بخش اختصاص داده و در اختیار استان‌ها قرار می‌دهیم.

وی تاکید کرد: اگر بخش تربیت بدنی به صورت ویژه دیده شود قطعا مراجعه دانشجو معلمان به بخش مشاوره کمتر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، میترا روحی مدیرکل اداره تربیت بدنی دانشگاه فرهنگیان نیز برگزاری این المپیاد را فرصت بسیار خوبی برای معرفی چهره‌های مستعد ورزش قهرمانی به فدراسیون‌ ورزش‌های دانشگاهی دانست و گفت: با برگزاری این  المپیاد تیم‌هایی که موفق به کسب عنوان قهرمانی در رشته‌های مختلف شوند، در مسابقات مناطق دهگانه دانشگاه‌های سراسر کشور شرکت خواهند کرد تا در نهایت تیم‌های برتر در تابستان سال آینده در رقابت‌های  المپیاد ورزشی دانشگاه‌های سراسر کشور به مصاف رقبایشان بروند.

وی افزود: در این دوره از المپیاد ورزشی 780 دانشجوی دختر و 1045 دانشجوی پسر در 6 رشته شرکت کردند.

روحی در بخشی از سخنانش با اشاره به تاثیرگذاری ورزش در سلامت جسمی و روحی و نشاط دانشگاهی گفت: تحقیقات علمی ثابت کرده است که شرکت در فعالیت‌های ورزشی و ورزش‌های تیمی باعث شور و نشاط و تقویت انسجام اجتماعی می‌شود.

وی تصریح کرد: تحقیقات نشان داده است که سطح نشاط و شادابی در جوانان کشور پایین است و از آنجا که جوانی طلایی‌ترین دوران زندگی افراد جامعه را تشکیل می‌دهد، بر خود لازم می‌دانیم با توجه کردن به تربیت بدنی دانشجویان بویژه در خوابگاه‌ها به مقابله با این مشکل برخیزیم.

روحی گفت: معلمانی در حیطه مسئولیتی و تربیتی خود موفق خواهند شد که دارای روحیه شاداب و سرحال باشند و دانش‌آموزان با دیدن آنها انرژی بگیرند.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید