خبر فوری
هرمزبان:بسیج آموزشی حزب‌الله، کتابی را با عنوان «استاد دانشگاه، آداب و فتاوی مرتبط با این شغل» در بیروت منتشر کرد. در این اثر فتاوای امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری آمده است.

انتشار کتاب فتاوای امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای درباره آداب استادی(اخبار ادبی و هنری)

بسیج آموزشی حزب‌الله کتابی را با عنوان «استاد دانشگاه، آداب و فتاوی مرتبط با این شغل» در ۴۸ صفحه در بیروت منتشر کرد. این کتاب شامل دو فصل است.
فصل اول با عنوان دانشگاه به موارد ذیل می‌پردازد: ارائه تعریفی درست از دانشگاه و نقش آن، خصوصیات استاد دانشگاه از نگاه امام خمینی(ره)، اصول دیدگاه علمی از نگاه مقام معظم رهبری که خود شامل رسالت اسلام، راه و روش امام خمینی (ره) و نیز زمینه‌های پیشرفت مطلوب در این باره است.
این اثر سپس به دیدگاه‌های علمی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای پرداخته و اهمیت علم و ویژگی‌های علم در نگاه معظم‌له تبیین شده است. پس از آن نگاهی به وظایف استاد دانشگاه انداخته و مسئولیتی را که بر دوش استاد دانشگاه قرار دارد، شرح می‌دهد. در ادامه نقش استاد در بیداری و پیشرفت جامعه، ویژگی‌های شخصیت استاد دانشگاه و پایه‌های علمی و توانایی‌های شغلی استاد دانشگاه را مورد بحث قرار داده و به معرفی آداب شغلی و حرفه‌ای استادی می‌پردازد که شامل خصوصیات استاد، نقش طبیعی استاد، استاد پیگیر و ناظر بر امور علمی دانشجو، معیارهای گرفتن آزمون و نیز رعایت عدالت در آزمون بدون در نظر گرفتن شخصیت دانشجو و دیگر موارد مرتبط با امتحان شرح داده شده است. در فصل دوم استفتائات تربیتی ویژه اساتید دانشگاه درخصوص آزمون و امتحان، کارهای اداری دانشگاه، نحوه تعامل با دانشجو، روش تدریس و فتاوی مرتبط با آن، خمس و در پایان فتاوای مرتبط با مباحث علمی و پژوهش‌ها بر اساس نظرات فقهی مقام معظم رهبری ارائه شده است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید