هرمزبان:گروه اجتماعی: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: باتوجه به اینکه دشمنان تفکرات خود را در راستای تغییر ارزش‌های خانواده‌ها و سست کردن پایه‌های جمهوریت اسلامی عملی می‌کنند، ضرورت مجهز شدن طلاب به دانش و علوم دینی باید مورد توجه قرار گیرد.

طلاب به دانش و علوم دینی روز مجهز شوند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌لمللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل هاشم، عصر روز گذشته در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی گفت: حوزه‌های علمیه در طول سال‌های فعالیت خود اقدامات و سابقه ارزشمندی داشته اند که این را مدهون تلاش های مراجع تقلید،علما و فرمایشات مقام معظم رهبری هستند.
وی در مورد ارزش ارتباط حوزه‌های علمیه با دانشگاه‌ها تصریح کرد: یکی از ارتباطات ضروری حوزه علمیه، برقراری ارتباط مستمر آن با دانشگاه‌ها است چرا که حضور طلاب دربین دانشجویان جوان تاثیر و کمک‌های ارزشمندی برای ارتقای فضای اسلامی و رفع شبهات دینی درمیان دانشجویان دارد.
حجت‌الاسلام آل هاشم، در رابطه با ارزش جایگاه حوزه علمیه خواهران در جامعه بیان کرد: با وجود گستردگی احکام اسلامی فعالیت حوزه علمیه بانوان نیز در زمینه تربیت زنان خبره و آگاه در جامعه از ارزش والا برخوردار است.
امام جمعه تبریز، گفت: درجلسات مختلف تاکید براین بوده است که هدف حوزه‌های علمیه باید در توجه به کیفیت تربیتی آن گنجانده شود و این موضوع با آگاهی به اینکه جامعه امروز ما مورد هدف تهاجم‌ های گسترده فرهنگی است اهمیت بالایی دارد.
وی، اضافه کرد: باتوجه به اینکه دشمنان تفکرات خود را در راستای تغییر ارزش‌های خانواده‌ها و سست کردن پایه‌های جمهوریت اسلامی عملی می‌کنند، ضرورت مجهز شدن طلاب به دانش و علوم دینی باید مورد توجه قرار گیرد.
حجت‌الاسلام آل هاشم، تحصیل در امور دینی را مهم دانست و افزود: بهتر است در کنار توجه به آموزش‌های درسی و بحث ارتقای علوم دینی به تربیت انقلابی طلاب نیز توجه ویژه شود و تثبیت قدم‌های طلاب در مسیر و خطوط ترسیمی مقام معظم رهبری باید مورد توجه قرار گیرد.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اذعان کرد: اگر بخواهیم طلاب در جامعه اسلامی موفق باشند باید آرمان‌های امام راحل و فرمایشات مقام معظم رهبری را جدی گرفته و برای عملی کردن آنها تلاش کنیم.
در این مراسم با تقدیر از زحمات چندین ساله حجت‌الاسلام انتظاری، مدیر سابق حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین مطهری اصل به عنوان مدیر جدید معرفی شد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید