خبر فوری

موضوع امنیت قابل معامله و مناقشه نیست

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ‌ایسنا،‌ حجت‌الاسلام و المسلمین «محمدنقی لطفی» در همایش بزرگ شورای معتمد پلیس اظهار کرد: مقوله امنیت یکی از عوامل مهم پیشرفت کشورها محسوب می‌شود، به طوری که حاکمیت هر کشوری بر پایه امنیتش استوار است‌.

وی افزود: قدرت‌های جهانی اگر بخواهند یک کشور را اشغال نمایند ابتدا وضعیت امنیتی آن کشور را محاسبه می‌کنند و سپس اگر ضعف و نارسایی‌هایی در آن دیدند، می‌آیند و نیات شوم خود را در آن کشور پیاده می‌‌نمایند و آنجا را اشغال می‌کنند‌.

امام جمعه ایلام با اشاره به وجود ناامنی در کشورهای همسایه به علت عدم وجود امنیت است، اضافه کرد: به حمدالله جمهوری اسلامی ایران در حوزه امنیت خارجی، امنیت مرزی و امنیت داخلی در اوج قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت به هیچ وجه قابل معامله و مناقشه نیست، تصریح کرد: امروز دشمن عاجز از آن است که بخواهد به مرزهای کشور تعرض کند.

لطفی در ادامه رهبری را مهمترین مولفه امنیت در کشور عنوان کرد و گفت: امروز به همه دنیا ثابت شده است که ایران اسلامی دارای ملتی با فهم و شعور و منطقی است و این استکبار جهانی است که در حق این ملت ظلم و جفا می‌کند‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه دشمن در کنار توطئه‌های بیشمار و تحریم‌های چندگانه به دنبال ایجاد ناامنی در کشور است، بر لزوم هوشیاری و حفظ امادگی نیروهای مسلح در داخل و خارج کشور و مرز‌ها تاکید کرد‌.

وی موضوع مواد مخدر، دامن زدن به اختلافات قومی و قبیله‌ای، مفاسد اخلاقی و اقتصادی را از موضوعاتی دانست که دشمن در صدد است با دامن زدن به آنها امنیت کشور را دچار خدشه کند.

لطفی در ادامه به همبستگی موجود در استان که بین مردم وجود دارد اشاره کرد و گفت: مردم ایلام در زمان جنگ با همین اتحاد و همبستگی با تشکیل بسیج‌ عشایر با همت چهره‌های شاخصی چون آیت‌الله حیدری از مرزهای استان پاسداری کردند‌.

‌لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در تحقق امنیت اجتماعی پایدار

فرمانده انتظامی استان ایلام با تأکید بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی در تحقق امنیت اجتماعی پایدار گفت: نیروی انتظامی به دنبال اجرایی کردن منویات مقام معظم رهبری در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است .

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ‌ایسنا، ‌سردار "نورعلی یاری" در همایش بزرگ شورای معتمد پلیس کرد: مهمترین موضوعی که امروز در بدنه ناجا به عنوان یک اولویت محسوب می‌شود و فعالیت‌های پلیس بر مبنای آن استوار شده‌، تحقق منویات مقام معظم رهبری است‌.

وی با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی برای دستیابی به نتیجه مطلوب در ماموریت‌های خود ظرفیت های مردمی را مدنظر قرار می‌دهد؛ از خانواده معظم شهدا، ایثارگران، رزمندگان، بزرگان، ریش‌سفیدان، اساتید دانشگاهی و اصحاب رسانه به عنوان ظرفیت‌های موجود در استان نام برد که نیروی انتظامی برای تحقق امنیت اجتماعی پایدار از آن‌ها بهره‌گیری خواهد کرد‌.

فرمانده انتظامی استان ایلام اشراف اطلاعاتی و آمادگی رزمی نیروی انتظامی در این شرایط حساس منطقه را رسالت ناجا عنوان کرد و گفت: امروز توانمندی‌هایی که در بدنه نیروهای مسلح وجود دارد با رهبری‌های مقام معظم رهبری در دنیا زبانزد است‌.

وی در ادامه از قاچاق مواد مخدر، قاچاق کالا، استمرار طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و اخلاقی، وجود سلاح و مهمات غیرمجاز و کاهش تلفات ناشی از حوادث رانندگی را بعنوان دغدغه‌های نیروی انتظامی در استان و کشور نام برد. ‌

یاری وجود سلاح و مهمات غیرمجاز در استان را از دغدغه‌های مسئولان در استان عنوان کرد و خواستار همراهی بزرگان برای جمع‌آوری آنها در بین خانواده‌ها شد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید