خبر فوری

امامان جمعه قشم: محرومیت زدایی از چهره جزیره ستودنی است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، امام جمعه اهل سنت قشم شامگاه پنجشنبه در آیین بازگشایی دوباره درمانگاه خلیج فارس با اشاره بهبود شاخص های حوزه آب، راه و درمان توسط سازمان منطقه آزاد گفت: بیمارستان پیامبر اعظم (ص) 2 سال پیش از سوی این سازمان احداث، تجهیز و افتتاح شد و متروکه مرکز درمانی روستای جی جیان که تصور نمی شد به این سرعت جان بگیرد، امروز مورد بهره برداری قرار گرفت و امید می رود به زودی شاهد توسعه آن باشیم.
شیخ عبدالرحیم خطیبی افزود: احداث ساختمان، تجهیز امکانات مورد نیاز و کادر درمانی متخصص سه محور اصلی در بحث ارایه خدمات بهداشتی و درمانی است که انتظار می رود مسوولان استان و شهرستان در زمینه تامین نیروی انسانی مجرب نیز توجه لازم را داشته باشند.
وی در ادامه بیان کرد: طلسم درگیری قشم با مشکل کم آبی و به ویژه غرب جزیره که به بیابان تبدیل شده بود، با تلاش های منطقه آزاد شکسته شد و البته برخی نقاط همچنان باقی مانده که امید می رود به زودی آب لوله کشی آنها نیز تکمیل شود.
امام جمعه اهل سنت قشم همچنین حوزه راه را یکی از مهمترین نیازهای قشم عنوان کرد و افزود: احداث و مرمت راه های مواصلاتی جزیره به عنوان یکی از پیش نیازهای توسعه و نقشی که در زندگی مردم این منطقه محصور با آب دارد، از دیگر اقدام های مهم منطقه آزاد است که باید از این سازمان قدردانی کرد.
امام جمعه شهرستان قشم نیز در این آیین گفت: محرومیت سال های متمادی در این جزیره انباشته شده بود که در سال های اخیر این روند معکوس و موجب شادی مردم شده که باید از حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد در این زمینه قدردانی کرد.
حجت الاسلام رضا جوکارافزود: نبود مرکز درمانی مناسب محرومیت بزرگی بود که با راه اندازی درمانگاه جی جیان به عنوان یکی از خدمت های نظام و دولت خدمتگزار شاخص روستاهای بخش غربی جزیره در این زمینه بهبود یافت.
وی بیان کرد: مسوولان کنونی منطقه آزاد در اوج شرجی و گرمای جزیره مشکل آب را رفع کردند و اگر این پیگیری صورت نمی گرفت، امروز همچنان باید رنج بی آبی بازگو می شد که با انجام این خدمت بزرگ محرومیتی تاریخی از چهره قشم برداشته شد.
امام جمعه قشم در ادامه با گرامیداشت مناسبت های پنجم مرداد گفت: عملیات غرورآفرین مرصاد به برکت از خودگذشتگی مجاهدان راه خدا به پیروزی رسید تا امروز با آرامش، امنیت و اقتدار بر سر سفره انقلاب حضور پیدا کرده و از خدمات آن بهره مند شویم.
وی همچنین با اشاره به سالروز اقامه نخستین نمازجمعه در جمهوری اسلامی به امامت آیت الله طالقانی در سال 1358 با فرمان امام راحل عنوان کرد: امامان جمعه هادی و مرشد مردم و پیگیر مشکلات آنها هستند و نمازجمعه زمینه ساز ایجاد وحدت و تقویت روابط در جامعه، تریبونی برای تبیین خدمات نظام و هم فرصتی برای بازتاب مشکلات جامعه جهت پیگیری مسوولان است.
درمانگاه خلیج فارس واقع در روستای جی جیان که سال 1374 احداث اما به دلیل زمین لرزه سال 84 تعطیل شده بود، با اعتبار 26 میلیارد ریال از سوی منطقه آزاد قشم تجهیز و طی آیینی با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دوباره بازگشایی شد.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید