۶هزار فارغ التحصیل جویای کار در سامانه کارورزی ثبت نام کرده اند

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، محمد علی سلیمی چهارشنبه شب در جمع خبرنگاران بیان داشت: طرح کارورزی فارغ التحصیلان دانشگاهی یکی از طرح ها و برنامه های اشتغال آفرین وزارت متبوع در سال جاری است، که واحدهای پذیرنده و فارغ التحصیلان جویای کار می توانند در این سامانه به نشانیwww.karvarzi.mcls.gov.ir  ثبت نام کنند.

وی اضافه کرد: در این سامانه ۶۷ تا کنون  واحد پذیرنده نیز متقاضی جذب فارع التحصیلان بر اساس این طرح شدند.

سلیمی بیان داشت: طرح کارورزی با هدف جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار در مقطع تحصیلی کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد ودکتری می باشد که در قالب این طرح ۱۵۰هزار نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی در سطح کشور آموزش خواهند دید که سهمیه استان هرمزگان ۳ هزار و ۹۱۵ نفر  می باشد.

وی جامعه هدف این طرح را دانش آموختگان بیکار گروه سنی ۲۵ تا ۳۳ سال با احتساب ۲ سال سربازی  در همه رشته های دانشگاهی بر حسب نیاز بنگاههای اقتصادی وتعاونی وکارفرمایان (واحدهای متقاضی جذب کارورز) عنوان کرد.

وی بیان داشت: در راستای طرح کارورزی، درصورت جذب کارورزان در واحد وبنگاه اقتصادی، دولت مشوق هایی از جمله پرداخت ۱۰۰ درصد حق بیمه کارفرمایان تا دو سال و پرداخت کمک هزینه ای برابر یک سوم حداقل حقوق مصوب سال ۱۳۹۶(حداکثر ۳۱۰ هزارتومان ) برای هرماه به کارورز در طول دوه کارورزی حداقل چهارماه و حداکثر شش ماه را  در نظر گرفته است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید