قشم، پایلوت طرح ملی تعویض پلاک و شماره گذاری بین مناطق آزاد کشور می‌شود

‌‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا،‌حمید رضا مومنی صبح امروز در جمع خبرنگاران، اعلام کرد: قشم به عنوان پایلوت طرح ملی تعویض پلاک و شماره گذاری بین مناطق آزاد کشور میزبان مراسم رونمایی از نخستین پلاک ویژه وسایل نقلیه موتوری مناطق آزاد هفتگانه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه پلاک هر منطقه آزاد با آرم ویژه همان منطقه بر روی خودروها نصب می شود، افزود: پلاک های جدید وسایل نقلیه موتوری مناطق آزاد کشور در سیستم پلیس راهور ناجا، ثبت  و در صورت داشتن تخلف، در سیستم اجرائیات پلیس راهور نیز ثبت خواهد شد.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، ابعاد، ترکیب بندی اعداد و کاربری شماره مربوط به وسایل نقلیه مناطق آزاد کشور به دو زبان فارسی و انگلیسی در وسط صفحه پلاک تنظیم شده و در سمت چپ صفحه نیز علاوه بر نصب نشان پرچم جمهوری اسلامی ایران، آرم هر منطقه به عنوان نشانگر پلاک مناطق آزاد درج شده است.

وی تاکید کرد: سازمان منطقه آزاد قشم طی دو سال گذشته نشست های متعددی با مقامات ناجا برای ثبت ملی پلاک مناطق آزاد کشور انجام داده و خوشبختانه پس از طی مراحل مختلف، موفق به کسب موافقت ملی این طرح شد و قرار است طی روزهای آینده با حضور مقامات پلیس راهور ناجا، مقامات استان هرمزگان، نمایندگان مناطق آزاد کشور و دیگر مسئولان، از نخستین پلاک ملی مناطق آزاد کشور در قشم رونمایی شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم علاوه بر پیگیری ثبت ملی پلاک خودروهای مناطق آزاد کشور، ضمن رایزنی با مقامات گمرک ایران موفق شد در فروردین ماه گذشته مجوز خروج خودروهای این منطقه به مدت یک ماه را کسب کند.

رایزنی های مجدد حمیدرضا مومنی و چند تن از نمایندگان مردم قشم و کیش در مجلس شورای اسلامی با مقامات گمرک ایران موجب آزاد سازی مجدد خروج خودروها از مناطق آزاد قشم، کیش و چابهار شد و با ثبت ملی پلاک جدید وسایل نقلیه مناطق آزاد کشور، پیش بنی می شود روند خروج خودروهای پلاک مناطق یاد شده برای سفر یک ماهه به نقاط مختاف ایران، در طول سال ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید