رطب بستک وارد بازار شد

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، عادل خورشیدی روز پنجشنبه در مراسم بازدید از نخلستان های شهرستان افزود: هر سال یکهزارو 700 تن رطب از نخلستان های بستک برداشت می شود و علاوه بر فروش در بازارهای هرمزگان، به استان های فارس، تهران و کشورهای حاشیه خلیج فارس ارسال می شود.
وی بیان داشت: پیش بینی می شود امسال پنج هزار و 500 تن محصول برداشت شود که با رعایت بهداشت باغ ها و مبازره با بیماری ها تولید امسال نسبت به سال قبل پنج درصد افزایش دارد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بستک گفت: خاصویی، خنیزی، برحی و حلو از مهم ترین ارقام کشت شده در بستک است که بیشتر در روستاهای فتویه، ایلود، کمشک و کوهیج تولید می شود.
خورشیدی افزود: برداشت خرما درشهرستان بستک با چیدن ارقام زود رس خنیزی در آخر تیرماه شروع و با برداشت خرمای دیر رس خصاب و هلالی در مهرماه به پایان می رسد.
در اطلاعات منتشره سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، فصل برداشت خرمای این استان با رقم زود رس آل مهتری در نیمه خردادماه اعلام شده که با برداشت پیارم و هلیلی آبان ماه پایان می یابد.
در این اطلاعات از روسیه، کانادا، آمریکا، استرالیا، کشورهای آسیای میانه، مالزی، اندونزی و حاشیه خلیح فارس به عنوان کشورهای وارد کننده خرمای هرمزگان یاد شده است.
در نخلستان های هرمزگان 50 رقم درخت نخل خرما با مزه و طعم های متفاوت از یکدیگر وجود دارد.
کلمه نخل و نخیل در 20 آیه از قرآن کریم آمده طوری که در هشت آیه نخل به تنهایی و در 12 آیه دیگر در جمع میوه‌هایی مانند زیتون، انار و انگور، ذکر شده است.
شهرستان بستک در 210 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.
7195/6048
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: خلیل تنیده

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید