خبر فوری

دانشگاه فرهنگیان در جذب جایگزین نیروهای بازنشسته از قدرت کافی برخوردار نیست

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت با اشاره به فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش اظهار داشت: سالیانه 30 تا 40 هزار نفر از پرسنل آموزش و پرورش بازنشست می‌شوند که اگر جایگزینی برای این افراد تعیین نشود آموزش و پرورش با کمبود نیروی انسانی مواجه می‌شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به خروج 300 هزار نفر نیروی انسانی از آموزش و پرورش اذعان داشت: درچند سال آینده 300 هزار نفر نیروی فرهنگی از آموزش و پرورش بازنشسته و خارج می‌شوند که می‌بایست جایگزینی برای این افراد مشخص شود.

وی با بیان اینکه جذب نیروی آموزش و پرورش بر عهده دانشگاه فرهنگیان است بیان داشت: بر اساس قانون برنامه ششم همه پرسنل وزارت آموزش و پرورش باید از دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی تامین شوند که به‌دلیل ضعف و عدم جبران دانشگاه فرهنگیان این قانون اجرا نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضعف و عدم قدرت دانشگاه فرهنگیان گفت: بر اساس قانون، دانشگاه فرهنگیان می‌بایست در تربیت و تعیین نیروی انسانی جایگزین بازنشستگان فرهنگی اقدام کند که سیاست‌های اشتباه دولت‌ها باعث عدم موفقیت و ضعف این دانشگاه شده است.

وی افزود: در ارتباط با تعیین جایگزین برای فرهنگیان بازنشسته آموزش و پرورش در حال بررسی و تکمیل قانون برای جذب 40 تا 50 هزار نفر از نیروهای پیش دبستانی، نهضت سوادآموزی و خریدخدمات هستیم و امیدوارم از این طریق بخشی از نیازهای آموزش و پرورش را تامین کنیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره آخرین وضعیت نیروهای حق التدریسی گفت: در مجلس نهم قانونی درباره نیروهای حق التدریسی وضع شد که بر این اساس نیروهای خرید خدمت و پیش دبستانی به سمت حق التدریس سوق داده شوند تا آموزش و پرورش فقط از این افراد استفاده کند.

کوچکی‌نژاد با بیان اینکه آموزش و پرورش با استخدام آزاد نیروهای فرهنگی تخلف کرده است افزود: در حال حاضر حدود 17 هزار نیروی حق‌التدریسی وجود دارد که آموزش و پرورش با استخدام آزاد آن‌ها به تعهد خود عمل نکرده و درحال پیگیری هستیم که با تنظیم قانون بتوانیم این افراد را به استخدام پیمانی و رسمی در آوریم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید