خبر فوری
هرمزبان:گروه فعالیت های قرآنی: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان از برگزاری چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم این استان در شهرستان میناب خبرداد و گفت: آیین افتتاحیه این مسابقات ۱۸ مرداد ماه جاری برگزار می شود.

برگزاری آیین افتتاحیه چهلمین دوره مسابقات استانی قرآن کریم، 18 مرداد در میناب

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، حجت الاسلام محمد طاهر گرایلی روز گذشته در نشست خبری مشترک با فرماندار شهرستان میناب، ضمن تبریک سالروز ولادت فرخنده و مبارک کریمه اهل بیت و آغاز دهه کرامت، اظهار کرد: مسابقات قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه هرساله ذدر سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری برگزار می گردد.

وی با اذعان به اینکه برای نخستین بار است که میزبانی مرحله استانی این مسابقات از بندرعباس خارج و به شهرستانی دیگر واگذار می شود، افزود: استفاده از پتانسیل و ظرفیت های قرآنی شهرستان ها، شناسایی و معرفی استعدادهای قرآنی و همچنین شناساندن جاذبه های گردشگری مناطق مختلف استان هرمزگان ازجمله اهداف انتقال محل برگزاری مسابقات از مرکز استان به شهرستان تاریخی میناب است.

حجت الاسلام گرایلی با اشاره به اینکه به طور متوسط 200 خانواده متسابقین شرکت کننده در این مرحله با مراکز گردشگری و ظرفیت های قرآنی شهرستان میناب آشنا می شوند، بیان کرد: در این دوره از مسابقات 235 متسابق متشکل از 120 نفر از برادران و 115 نفر از خواهران رده سنی بالای 18 سال به مدت دو روز در رشته های حفظ کل، حفظ 20 جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 5 جزء، ترتیل، قرائت، دعاخوانی و اذان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

وی با بیان اینکه مرحله استانی مسابقات قرآن کریم از 18 مرداد آغاز و تا 20 مرداد ادامه خواهد داشت، عنوان کرد: 12 داور شامل دو داور بین المللی، چهار داور خارج از استان و شش داور استانی کار داوری این دوره از مسابقات را بر عهده دارند.

این مقام مسئول، برگزاری کرسی های تلاوت در بخ ها و روستاهای مختلف شهرستان میناب با حضور قاریان بین المللی، کشوری و استانی، برپایی کارگاه های آموزشی ویژه متسابقین، برپایی نمایشگاه های سبک زندگی ایرانی اسلامی و اعزام شرکت کنندگان در قالب تورهای گردشگری برای بازدید از جاذبه های میناب را از برنامه های جانبی این رخداد برشمرد.

وی با ذکر این نکته که از نفرات اول تا سوم هر رشته تجلیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: نفرات برتر هر رشته نیز به مرحله کشوری مسابقات قرآن کریم که ۱۱ شهریورماه به میزبانی آذربایجان غربی در ارومیه برگزار خواهد شد، اعزام می شوند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید