خبر فوری

قشم بر خلاف تصورها جزو شهرستانهای محروم کشور است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار مهر، ابراهیم بازیان صبح چهارشنبه در نشست با مسئولان مرتبط با ساخت مسکن مددجویی روستایی در سپاه و بسیج سازندگی استان هرمزگان، با اشاره به مشارکت کمیته امداد و سپاه برای ساخت پنج هزار و ۵۰۰  واحد مسکونی در روستاهای هفت استان کشور، گفت: تاکنون نزدیک به دو هزار و ۷۹۱  واحد مسکونی به مرحله تحویل کامل رسیده است که این رقم حدود ۶۰ درصد از کل واحدهای مورد نظر در این طرح است.

وی با اشاره به سهمیه استان هرمزگان در طرح ساخت مسکن مددجویی روستایی مناطق محروم که برابر با ۷۹۵ واحد است، گفت: در این استان عملیات ساخت ۶۶۸ مورد از این واحدها شروع شده که نخستین واگذاری‌ها در شهریور ماه سال گذشته آغاز شد و اکنون نیز ادامه دارد.

وی با اعلام اینکه هرمزگان از حیث اجرا و عملیات ساخت و ساز واحدهای مسکونی مددجویی روستایی در بین هفت استانی که شامل این طرح هستند در رتبه نخست قرار دارد گفت: ۵۷۱ واحد مسکونی  در این استان به مرحله نازک‌کاری رسیده که در مجموع این طرح در هرمزگان دارای پیشرفت بیش از ۷۷ درصد است.

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با بیان اینکه در این طرح از مددجویان اعتباری دریافت و یا کسر نشده است، گفت: این پروژه مسکن از جمله فعالیت‌های خاص کمیته امداد به شمار می‌رود که در نوع خود موفقیت آمیز نیز بوده است.

بازیان ضمن تاکید بر تمرکز برای اتمام این طرح در استان هرمزگان گفت: مقرر شده بود این طرح طی یک سال به سرانجام برسد اما با گذشت چهار ماه از زمان مقرر، شاهد باقی ماندن بخشی از این طرح هستیم که انتظار می‌رود تا پایان شهریور ماه، کار به طور صد در صد به پایان برسد.

وی با اشاره به مشارکت نیروی دریایی سپاه و بسیج سازندگی استان در اجرای این واحدهای مسکونی، اظهار امیدواری کرد: همانطور که هرمزگان اکنون در رده نخست اجرای این طرح در میان هفت استان قرار دارد پیش بینی می شود که  نخستین استانی خواهد بود که این طرح در آن  به اتمام می رسد.

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در تشریح سفر دو روزه خود به هرمزگان و بازدید از جزایر لارک و قشم با بیان اینکه از مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانوار تحت حمایت ۱۰ درصد فاقد مسکن هستند، گفت: در برنامه ششم امداد که امسال، در سال نخست آن قرار داریم مقرر شده با تامین ۱۵۰ هزار واحد مسکونی (در قالب خرید، ساخت، بهسازی و کمک به ودیعه) صف متقاضیان مسکن را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه واحدهای مسکونی ۳۰۰ هزار خانوار تحت حمایت نیز نیازمند بهسازی است، افزود: نسبت فاقدین مسکن در شهرها دو برابر روستاهاست و در روستاها نسبت واحدهای مسکونی نیازمند بهسازی، دو برابر مسکن های شهریست.

بازیان یادآور شد: کمیته امداد امسال تصمیم دارد عمده نیاز مددجویان به مسکن در شهرها را از طریق واگذاری تسهیلات و وام‌های قرض‌الحسنه برطرف کند.

وی با اشاره به اهداف سفر و بازدید خود از شهرستان‌های هرمزگان، با بیان اینکه این استان در مبحث مسکن مددجویی دارای عملکرد مناسبی است، افزود: امسال در این استان ۱۶۰ میلیارد ریال در مبحث تامین مسکن مددجویان هزینه می‌شود که ۵۰ درصد از این اعتبار از محل کمک‌های مردمی و خیران تامین می‌شود.

مدیر کل دفتر تامین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: در دور جدید مدیریت کمیته امداد نگاهی متفاوت به تامین مسکن مددجویان در کشور حاکم شده و به همین دلیل است که در دو سال اخیر حرکت‌ها و برنامه‌های متفاوتی در حوزه تامین مسکن نیازمندان شاهد هستیم.

بازیان با بیان اینکه تامین مسکن مددجویی موضوعی فرا امدادی است، افزود: مسکن در واقع موضوعی چندبعدی و نیازمند کمک همه مسئولان در تمامی دستگاه‌های مربوطه است . البته در این سال‌ها تعامل خوبی در این حوزه شکل گرفته است.

وی به رایزنی رئیس کمیته امداد با استانداران در سراسر کشور برای تامین زمین و رفع سایر مشکلات مسکن اشاره کرد و افزود: شهرستان قشم برخلاف تصور برخی افراد، شهرستانی محروم به ویژه در حوزه روستایی محسوب می‌شود و نیازمند همت و تمرکز بیشتری برای رفع نارسایی‌های مرتبط با مسکن است.

بازیان با بیان اینکه در غرب قشم محرومیت‌های قابل توجهی را شاهد هستیم، افزود: طی طرح مسکن مددجویی در هرمزگان مقرر شده است که ۱۵۰ واحد مسکن برای محرومان قشم ساخته شود که تاکنون بخش قابل توجهی از این واحدها به اتمام رسیده است.

وی با اشاره به مبحث مهاجرپذیری جزیره قشم، افزود: اولویت اساسی در قشم باید رفع محرومیت از بومی‌ها و ساکنان اصلی جزیره باشد.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید