خبر فوری

پذیرش دانشجومعلم با مجوز وزارت علوم و توافق آموزش و پرورش انجام می شود

نعمت اله موسی پور روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار حوزه آموزش ایرنا اظهار داشت: بر اساس ماده 4 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، این دانشگاه یک موسسه آموزش عالی ماموریت محور وابسته به وزارت آموزش و پرورش و مجری آموزش دانشجومعلمانی است که پس از دریافت ردیف استخدامی، در قالب قانون متعهدین خدمت به آموزش و پرورش و بر اساس نیازهای آن وزارتخانه، پذیرش می شوند.
وی بیان داشت: این موضوع که هر ساله چه تعداد ردیف استخدامی دریافت شود و اینکه آن ردیف‎ها به چه رشته ها یا استانهایی اختصاص یابد، در اختیار وزارت آموزش و پرورش است و دانشگاه صرفا به اعلام ظرفیت‎های آموزشی خود اقدام می‎کند. بنابراین، سیاست ها و اقدامات دانشگاه در حوزه پذیرش، توزیع، آموزش و دانش‎آموختگی دانشجومعلمان، تابعی از راهبردها و شرایط وزارت آموزش و پرورش است که پس از تعیین شرایط و ضوابط، پذیرش دانشجو بر اساس اعلام نیاز ادارات کل آموزش و پرورش و دریافت مجوز و ردیف استخدامی از سازمان امور استخدامی انجام می شود.

** پذیرش هفت هزار و 400 دانشجو در سال 95
وی یادآورشد: دانشگاه فرهنگیان در سال 1395برای پذیرش 10 هزار نفر اعلام آمادگی کرد و ردیف و مجوز استخدامی نیز برای پذیرش این تعداد دانشجو معلم صادر شد اما نتیجه آن شد که در مرحله اول حدود 6 هزار و 400 نفر از داوطلبان موفق به ورود به دانشگاه فرهنگیان و در مرحله تکمیل ظرفیت نیز بیش از یک هزار نفر دیگر پذیرش شدند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: این در حالی است که ماه گذشته در نامه‎ای که به صورت سرگشاده از سوی اعضای هیات علمی دانشگاه منتشر شد، گفته شده بود دانشگاه سه هزار و 800 دانشجو در سال 1395 پذیرش شدند و مدیران دانشگاه، اعتقادی به این روش تربیت معلم ندارند حال آنکه این ادعا کذب محض است.
موسی پور ادامه داد: البته طی سال های گذشته شاهد کاهش جمعیت دانشجویی در دانشگاه فرهنگیان بوده ایم که این امر یک موضوع عمومی و گسترده است زیرا دانشگاه های تراز اول دولتی در دو یا سه سال گذشته، با چنین واقعیتی مواجه بوده اند و همچنین این موضوع در دانشگاه فرهنگیان به واسطه برخی سیاست های پذیرش دانشجوی وزارت آموزش و پرورش، بیشتر ظهور یافته است.
موسی پور تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان به هنگام تاسیس، ظرفیتی ایجاد شده که قابلیت پاسخگویی به جمعیت دانشجویی برابر 40 هزار نفر را داراست که بر اساس برنامه‎ریزی مدیرانی که مدیریت دانشگاه را در سال اول و دوم برعهده داشته‎اند، طی دو سال اول فعالیت دانشگاه،40 هزار نفر را پذیرش کرده بودند به این نحو که سال 1391 به تعداد 22 هزار و 500 نفر و سال 1392 به تعداد 17 هزار و 200 نفر جذب شده اند.
وی با بیان اینکه این پذیرش از بهمن سال 1391 آغاز شده بود و برای آموزش چهارساله دوره کارشناسی، باید معلمانی در بهمن 1396 به آموزش و پرورش تحویل می‎شدند که عملا از آنجا که چند ماه از سال تحصیلی گذشته بود، ثمره ای برای آموزش و پرورش نداشت، گفت: با این شرایط حتی امکان پذیرش دانشجوی اندکی نیز در مهر 1395 وجود نداشت.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: دانشگاه از هنگام فعالیت مدیریت جدید، با آینده‎نگری و با کمک وزارت آموزش و پرورش شرایطی را پدید آورد تا 13 هزار نفر از دانشجومعلمان برای اتمام تحصیل در شهریور سال 1395 آماده شوند و این اقدام یک نیمسال زودتر از زمان پیش بینی شده بود که به لحاظ مادی دست کم بیش از 500 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش صرفه جویی مالی داشت و برای دانشجومعلمان یک سال کار زودتر را به ارمغان آورد.
موسی پور خاطرنشان کرد: بنابراین، دانشگاه با تدبیر مدیریتی توانست از امکانات محدود خود، به نحوی کارآمد بهره گیرد و در شرایط سخت، 10 هزار نفر ظرفیت جدید ایجاد کند و برای سال 1395 سفارش دانشجو دهد.

** پذیرش دانشجومعلم بر اساس مصوبه هیات امنا انجام می شود
وی برنامه پذیرش دانشجو در سال های آینده را بر اساس مصوبات هیات امنای دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد و افزود: در پیوست اول «برنامه راهبردی دانشگاه در افق چشم انداز 1404» مصوب هیات امناء، هم روش های پذیرش دانشجو مطرح شده و هم میزان پذیرش سالیانه آنها و سه روش پذیرش به تصویب هیات امنای دانشگاه رسیده است که اولویت اول آن، روش پذیرش «از دیپلم و تحصیل در دوره کارشناسی در دانشگاه فرهنگیان» است.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: بر اساس این روش که روش ماده 20 اساسنامه است، هر ساله 10 هزار نفر و با ضریب ماندگاری چهار سال، از طریق کنکور سراسری برای رشته های مختلف دبیری و آموزگاری پذیرش می شوند و به طور همزمان 40 هزار نفر از ظرفیت واقعی دانشگاه که 78 هزار نفر تعیین شده است به این روش اختصاص دارد و به تبع آن هر سال 10 هزار نفر برای خدمت در آموزش و پرورش مدرک دریافت می کنند.
موسی پور بیان داشت: اولویت دوم پذیرش دانشجو، از دیپلم با مشارکت سایر دانشگاهها، حوزه های علمیه و دیگر موسسات معتبر علمی آموزشی است که مصوب شده در هر سال 10 هزار نفر به این شیوه پذیرش و با ضریب ماندگاری دو سال، به آموزش و پرورش تحویل شوند این گروه دو سال ظرفیت های دانشگاه را در اختیار خواهند داشت تا به مدرک تحصیلی برسند و راهی بازار خدمت شوند.
به گفته وی، اولویت سوم برای پذیرش دانشجو، روش از دانش آموختگان دوره کارشناسی و طی یک دوره یک ساله مهارت آموزی در دانشگاه فرهنگیان است که با ضریب ماندگاری یک سال به دانش آموختگی می رسند و پذیرش سالیانه این روش نیز 10 هزار نفر است، بدین ترتیب در حال که همزمان 70 هزار صندلی دانشگاه در اختیار دانشجویان است، خروجی دانشگاه برای ورود به خدمت در آموزش و پروش 30 هزار نفر خواهد بود.

** دانشگاه فرهنگیان ظرفیت افزایش پذیرش دانشجو در دوره شبانه روزی را ندارد
وی در خصوص جذب نکردن دانشجو در دوره های شبانه روزی نیز گفت: بناهای کنونی دانشگاه با استانداردهای مصوب هیات امنا و با لحاظ بناهایی که باید تخریب شوند، فعلا ظرفیت پذیرش حتی 40 هزار دانشجوی شبانه روزی را ندارند و اینکه در همین شرایط بیش از چهل هزار دانشجو پذیرش شده، به معنای آن است که اولا به برخی از دانشجویان، خوابگاه نمی دهیم و ثانیا در اسکان و آموزش دانشجویان، استانداردهای دانشگاه را رعایت نمی کنیم.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: نسبت دانشجو به استاد هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان، یک به 60 است و اگر دانشگاه بخواهد ظرفیت روش اول یعنی پذیرش از دیپلم با تحصیل چهارساله در دانشگاه را افزایش دهد، این رقم به سرعت افزایش می یابد اما امکان تامین آموزشگر، مهیا نیست.
موسی پور یادآور شد: آنچه قابل تامل است اینکه اگر دانشگاه بخواهد با بکارگیری روش اول یعنی پذیرش از دیپلم به تربیت معلم اقدام کند، برای خروجی سالیانه 30 هزار نفر باید هر سال 30 هزار نفر پذیرش دانشجو داشته باشد و با زمان چهار سال ماندگاری یعنی همزمان باید دانشگاه دارای ظرفیت 120 هزار نفری باشد و ایجاد چنین ظرفیتی با امکانات کنونی تربیت معلم و اختصاص بودجه به آن، تقریبا امری محال است.
وی عنوان کرد: واقعیت آن است که هم اکنون برای بهسازی و مقاوم سازی بناهای موجود، به بودجه ای برابر یک هزار و 400 میلیارد تومان نیاز است که هیچ منبعی برای تامین آن در اختیار دانشگاه نیست تا چه رسد به توسعه دانشگاه برای پذیرش 120 هزار نفر.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان با بیان اینکه نیازهای آموزش و پرورش بیش از 30 هزار نفر در سال است و با بکارگیری روش پذیرش از دیپلم، انعطاف پذیری برای پاسخگویی کم می شود، اضافه کرد: با ترکیب روش های سه گانه، این امکان وجود دارد که با کاهش ظرفیت دوره دو ساله، یک سال زودتر و با کاهش ظرفیت دوره چهارساله، سه سال زودتر به منابع انسانی مورد نظر دست یافت. این بدان معناست که پاسخگویی به نیازهای پیش بینی نشده آموزش و پرورش با این ترکیب روش ها، سهل تر حاصل می شود.
موسی پور گفت: البته این بدان معنا نیست که دانشگاه اعتقاد داشته باشد روش یکساله مهارت آموزی ـ حتی اگر به درستی اجرا شود ـ روش دارای کیفیت و وجاهت لازم است و باور اصلی آن است که این روش برای دوره اضطرار طراحی شده و روش مفیدتر، روش دو ساله کارشناسی ارشد آموزش رشته های مختلف است.
وی با بیان اینکه روش مهارت آموزی یک ساله، نه به لحاظ منطق علمی آن که به لحاظ منطق اجرایی ـ اجتماعی از سوی هیات امنا پذیرفته شد، افزود: بر این باور هستیم که برای بهره گیری از امکانات و تجربه خوب آموزش عالی در کشور و ظرفیت های فراوان برای تربیت نیروی انسانی و همچنین با توجه به انتخاب مطمئن تر شغلی توسط جوانان پس از طی دوره کارشناسی، مطلوب آن است که دوره دو ساله تربیت معلم با اعطای کارشناسی ارشد به اجرا گذاشته شود و فرصت مناسبی برای کسب هویت معلمی برای کسانی که شایستگی های تحصیلی پایه را دارا هستند فراهم شود.

** نظام تربیت معلم باید توسط یک نهاد فرادستگاهی سیاستگذاری شود
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: در بررسی درون دانشگاهی به این نتیجه رسیده‎ایم که برای حل مشکلات و تحقق رسالت های تربیت معلم کشور باید یک نهاد فراقوه‎ای زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی شکل بگیرد و در قالب اسناد تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش به موضوع نظام تربیت معلم بپردازد.
به گفته موسی پو،ر این ایده به صورت رسمی و بزودی تقدیم شورای عالی انقلاب فرهنگی می شود تا از این طریق شرایط لازم برای مشارکت همه دستگاه ها در تربیت معلم محقق شود.

** به توانمندی اعضای هیات علمی دانشگاه فرهنگیان باور داریم
وی در خصوص ملاک بکارگیری استاد برای تدریس در دانشگاه فرهنگیان نیز گفت: آموزشگران دانشگاه عموما کسانی هستند که دارای تجربه و توان علمی کافی برای تدریس در موضوعات مورد نظر هستند و در حوزه آموزش از همتایان خود در دانشگاه های دیگر، اشخاصی با تجربه عملی بیشتر هستند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: به توانمندی و قابلیت های اعضای هیات علمی و مدرسان دانشگاه باور داریم و برای اثبات ادعای خود، شواهد زیادی داریم که یک نمونه آن این است که نمره متوسط دانشگاه در سال 1395، 91.36 درصد بوده است البته ممکن است به علت شرایط خاص وضعیت استخدامی آموزشگران رسمی و به علت تعدد آموزشگران مدعو، موارد معدودی آموزشگر کم‎صلاحیت هم در دانشگاه فرهنگیان تدریس کنند و این جمع اندک را نمی توان مبنایی برای صدور حکم کلی قرار داد و حقوق جمع فراوان آموزشگران باکیفیت دانشگاه را، ضایع کرد.
موسی پور ادامه داد: دبیران مامور تمام وقت آموزشی، به سبب آنچه ارزشیابی سالیانه برای پذیرش سال بعد است، عموما از «تدریس باکیفیت» و «رضایت‎بخش» برخوردارند. در یکی از استانهای کشور که دبیران مامور آموزشی دارای کمترین نمره ارزشیابی از دانشجویان خود بوده اند، نمره متوسط آن استان 81.35 درصد بوده و در مجموع ارزیابی دانشجویان از ماموران آموزشی دانشگاه مساوی کادر تمام وقت است.
وی با بیان اینکه دبیران مامور آموزشی از میان جمع متقاضیان در فرایندی سخت‎گیرانه انتخاب می‎ شوند و در شایستگی آنان برای تربیت معلمان آینده اطمینان داریم، توضیح داد: فرایند انتخاب این افراد آن است که پس از کسب توافق آموزش و پرورش، هر ساله تعدادی را از بین دبیران دارای تحصیلات دکترای تخصصی رسمی شاغل در آموزش و پرورش و پس از بررسی صلاحیت علمی و عمومی به کارگیری می شوند که تعدادی از آنها پس از طی فرایند جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، اکنون منتظر ردیف استخدامی و تبدیل شدن به عضو هیات علمی هستند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان بیان داشت: این مدرسان علاوه بر توانایی های علمی از تجربه بسیار بالای معلمی برخوردار هستند که یکی از نیازهای اساسی دانشجومعلمان بویژه در امر کارورزی است.

** دانشجو معلمان ملزم به گذراندن 35 واحد دروس معارف و هشت واحد کارآموزی هستند
وی در تشریح دلایل پیش بینی 150 واحد درسی در برنامه ریزی آموزشی دانشگاه برای دوره کارشناسی و تفاوت آن نسبت به سایر دانشگاه ها نیز گفت: دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاهی ماموریت گرا با رویکرد «تربیت معلم حرفه ای» از سال 1391 تاکنون اقدام به پذیرش دانشجو در 16 رشته تحصیلی دوره کارشناسی پیوسته کرده است که دانشجومعلمان هر یک از این رشته ها براساس برنامه درسی مصوب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ملزم به گذراندن، تعداد واحدهای درسی مشخصی بوده اند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان افزود: همچنین به استناد تبصره های 2 و 3 ماده 23 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، دانشجومعلمان ملزم به گذراندن 35 واحد دروس «معارف دینی و تعلیم و تربیت اسلامی» و حداقل هشت واحد «کارآموزی» در برنامه های درسی خود هستند. پیش از آنکه دانشجویی در این دانشگاه مشغول به تحصیل شود، ریاست وقت دانشگاه درباره این واحدها از دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی استعلام کرده است.
موسی پور یادآورشد: این دبیرخانه در نامه مورخه 20 دی سال 1391 اعلام کرده که با توجه به اینکه 14 واحد دروس عمومی معارف (مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی) واحدهای الزامی است و باید حتما گذرانده شود، چنانچه در میان 35 واحد مذکور، واحدهایی مشابه 14 واحد دروس عمومی معارف وجود دارد نیاز به ارائه آنها نیست ولی دروس معارفی غیرتکراری به واحدهای دانشگاه افزوده شود و واحدهای تربیتی و فن دبیری و کارآموزی که در مجموعه 35 واحد دیده شده به سرجمع واحدهای دانشگاه اضافه می شود بنابراین باتوجه به ماموریت ویژه دانشگاه فرهنگیان ارائه دروس فوق علاوه بر سقف واحدهای مصوب 135 واحدی ایرادی ندارد.
وی بیان داشت: با وجود این، از سال 1392 تاکنون دانشگاه کوشیده است برای به روز رسانی برنامه های درسی به استناد اهداف عملیاتی «سند تحول بنیادین آموزش و پرورش» که بر بازمهندسی سیاست ها و بازتنظیم اصول حاکم بر برنامه درسی تربیت معلم با تاکید بر کارورزی و انطباق سطح شایستگی های حرفه ای معلمان در سطح ملی و جهانی با مقتضیات الگوی برنامه درسی در نظام تعلیم و تربیت و طراحی سیاست های مناسب برای ارتقای شیوه های جذب، تربیت و نگهداشت معلمان در آموزش و پرورش، تلاش دارد به بازنگری برنامه های درسی تمام رشته های دوره کارشناسی پیوسته، اقدام کند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اضافه کرد: همچنین دانشگاه به منظور کاهش تعداد واحدهای درسی دانشجومعلمان و پاسخگویی به موقع به نیازهای آموزش و پرورش تلاش کرده است تا از طریق رایزنی با شورای اسلامی شدن دانشگاه ها و در چارچوب مقررات شورای عالی برنامه ریزی آموزشی، شرایطی را مهیا کند تا بخشی از واحدهای درسی مقرر در اساسنامه کاهش یابد.
موسی پور تصریح کرد: این رایزنی ها منجر به آن شد که 16 واحد معارف اسلامی عمومی به عنوان بخشی از 35 واحد تعلیم و تربیت اسلامی پذیرفته شد و سقف واحدهای درسی دوره های کارشناسی پیوسته دانشگاه براساس معماری کلان برنامه درسی تربیت معلم جمهوری اسلامی ایران 150 واحد درسی تعیین شود.
وی گفت: طی سه سال گذشته دانشگاه با همکاری گسترده اعضای هیات علمی و مدرسان خود و سایر دانشگاه های کشور که جمعیت آنان حدود 200 نفر است موفق شده تمامی برنامه های درسی 16 رشته دوره کارشناسی پیوسته را بازنگری کند و یک رشته را در سال 1393 و 15 رشته دیگر را در سال 1395 به تصویب شورای عالی برنامه ریزی آموزشی برساند.
وی در پاسخ به این سوال که چرا در میان واحدهای پیش بینی شده تعداد کمی به دروس تخصصی اختصاص داده شده نیز افزود: دوره های آموزشی دانشگاه فرهنگیان، دوره «معلمی» است؛ نه کارشناسی صرف و موضوع تربیت معلم حرفه ای در دانشگاه فرهنگیان از طریق آموزش میان رشته ای و ارائه 150 واحد درسی (و نه آموزش تفکیکی و چندرشته ای) دنبال می شود.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: لازم به ذکر است از 150 واحد درسی، حدود دو سوم واحدهای درسی مربوط به دروس تخصصی و تخصصی – تربیتی (PCK) و یک سوم آن دروس عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دروس معارف اسلامی و دروس تعلیم و تربیت اسلامی است. این بدان معناست که برنامه های درسی تازه‎ای بر اساس رویکرد جدید به تربیت معلم، طراحی شده است و در مقایسه با برنامه های درسی دبیری دهه 60 و 70، واحدهای درسی متفاوتی را ارائه می کنند.
موسی پور خاطرنشان کرد: باور داریم که آنچه دنبال می شود، الگویی نیست که همه متخصصان تربیت معلم آن را تایید کنند بلکه الگویی است که تربیت معلم ایران برای دوره گذار از برنامه های دهه 60 و 70 برای زمان کنونی انتخاب کرده و دانشگاه متعهد است بر اساس مصوبات گروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم از سال 1396 کار تولید برنامه درسی بر اساس نیازهای مدرسه ای وزارت آموزش و پرورش را آغاز کند و در این اقدام تازه بر تربیت معلم چندمهارتی در تولید برنامه درسی متمرکز باشد.
وی اضافه کرد: ابلاغ برنامه های درسی بازنگری شده پس از پذیرش دانشجومعلم در رشته های مختلف انجام شد و دانشگاه فرهنگیان با کسب مجوز از گروه هماهنگی برنامه ریزی تربیت معلم و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دهم شهریور 1395، و برای ضایع نشدن حقوق دانشجومعلمان، اقدام به اجرای برنامه های درسی بازنگری شده و معادل سازی دروس گذرانده شده از برنامه درسی قبلی با واحدهای درسی برنامه درسی بازنگری شده، کرد.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان ادامه داد: این موضوع نیازمند معادل سازی واحدهای درسی بود و چنین کاری انجام شد و نکته قابل توجه در معادل سازی دروس، گذراندن بخش های الزامی برنامه های درسی شامل 22واحد دروس عمومی و 27 واحد الزامی اساسنامه و واحدهای تخصصی است که در همه حال قطعی است و چگونگی آن بر اساس بخشنامه ای ابلاغ شده است.

** 21 هزار دانشجو معلم در سال 95 فارغ التحصیل شدند
موسی پور بیان داشت: با رعایت ضوابط مربوط به معادل سازی واحدهای درسی و در نظر گرفتن اقتضائات آموزش و پرورش، توانستیم در شهریور سال 1395 حدود 13 هزار نفر و در بهمن سال 1395 حدود 8 هزار نفر را با رعایت الزامات قانونی و اساسنامه ای فارغ التحصیل کنیم. این در حالی است که دانشجومعلمان این دانشگاه در بهمن ماه 1391 شروع به تحصیل کرده اند و مطابق پیش بینی هنگام پذیرش، باید در مهر ماه 1396 تحصیل خود را به پایان می رساندند.
وی عنوان کرد: تمامی دانشجومعلمان رشته آموزش ابتدایی و برخی از دانشجومعلمان سایر رشته ها موفق شدند با برنامه ریزی حساب شده دانشگاه، دوره تحصیلی خود را طی هفت نیمسال به انجام رسانند و سایر دانشجومعلمان نیز در مدت هشت نیمسال دوره را به اتمام رساندند.
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان خاطرنشان کرد: دانشگاه فرهنگیان می تواند شعار خود را «اشتغال و کار همزمان» قرار دهد زیرا کسانی که وارد این دانشگاه می شوند علاوه بر آنکه به یکی از شغل های بسیار مهم حیات اجتماعی وارد می‎شوند، در عین حال از ابتدای تحصیل خود به استخدام آموزش و پرورش درمی‎آیند و علاوه بر تحصیل رایگان و شبانه روزی، مقرری ماهانه کارآموزی نیز دریافت می کنند.
موسی پور با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان افتخار دارد که در سال های گذشته میزبان جمع کثیری از دارندگان رتبه های زیر هزار کنکور سراسری باشد و البته در تلاش بوده تا کیفیت برنامه های درسی و آموزش خود را بهبود بخشد، افزود: دانشگاه فرهنگیان تنها مرجع تخصصی تربیت حرفه‎ای معلم در ایران است و امیدوار است با ورود دانش آموزان علاقه مند به حرفه معلمی، به رسالت تربیت معلم کمک کند.

** 10 هزار نفر در مهر 96 به جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان می پیوندند
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: این دانشگاه در مجموع 98 واحد آموزشی شامل 64 پردیس و 34 واحد تابعه دارد و تعداد دانشجو معلمان دوره های کارشناسی پیوسته، ناپیوسته و ارشد 55 هزار نفر است.
موسی پور اضافه کرد: از این تعداد 40 هزار نفر دانشجو معلمان دوره کارشناسی پیوسته هستند که حدود 14 هزار نفر آنان در مهر ماه امسال فارغ التحصیل شده و در عین حال با جذب 10 هزار دانشجوی جدید، تعداد دانشجو معلمان دوره کارشناسی پیوسته به 36 هزار نفر می رسد.
فراهنگ**1883**خبرنگار: مریم جلوداران * انتشار: امید غیاثوند

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید