خبر فوری

عضویت 90 درصدی فرهنگیان در «صندوق ذخیره فرهنگیان»

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در پی انتشار گزارشی در این خبرگزاری تحت عنوان «چانه‌زنی‌ها درباره سرنوشت فساد «صندوق ذخیره فرهنگیان» و دستگیری 15 نفر/ «معوقه یا فساد بانکی» به زودی مشخص می‌شود» روابط ­عمومی و امور بین‌الملل صندوق ذخیره فرهنگیان توضیحاتی ارائه کرده است:

«همانطور که خبرگزاری فارس در گزارش خود اشاره می‌کند زمزمه‌های تخلف میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه شهریور ماه سال 1395 و احتمالا با هدف تاثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری 1396 از سوی یک جریان خاص آغاز شد.

فارغ از پیامدهای سیاسی این زمزمه‌ها، با پایان یافتن انتخابات و فروکش کردن تب انتخاباتی، روند تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از طریق نهادهای ذیربط و به صورت تخصصی دنبال می‌شود. اگرچه نتایج این تحقیق و تفحص باید ظرف 6 ماه و تا اردیبهشت ماه اعلام می‌شد اما هیأت تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی، مهلت آن را 3 ماه تمدید کرد.

بنابراین در حالی که چندین نهاد مرتبط از جمله کمیته تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی مشغول بررسی وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان هستند و زمان زیادی تا اعلام نتیجه تحقیق و تفحص باقی نمانده، لازم است در اظهارنظرها درباره این صندوق، منافع فرهنگیان عضو آن در نظر گرفته شود و از پیش‌داوری‌هایی که به منافع آنها لطمه جدی می‌زند خودداری شود.

واقعیت این است که این مؤسسه به عنوان یکی از نهادهای اقتصادی مهم کشور همچنان در حال فعالیت است و هرگونه گزارشات نسنجیده بر منافع و سودآوری آن تأثیر بسزایی دارد.

هرچند دغدغه خبرگزاری فارس درباره منافع فرهنگیان است اما حواسمان باشد شفاف‌سازی و تنویر افکار عمومی و اعاده حقوق فرهنگیان عضو مؤسسه، با غرض‌ورزی سیاسی امکان‌پذیر نیست و قشر فرهیخته فرهنگی در تشخیص سره از ناسره آگاهانه، عمل خواهد کرد.

از این روست که فرهنگیان عضو مؤسسه به ساختگی بودن این فضا کاملاً آگاه بوده و همچنان عضویت حدود 90 درصدی خود را در صندوق ذخیره فرهنگیان حفظ کرده‌اند زیرا به خوبی می‌دانند که صندوق به تعهدات خود در برابر اعضا پایبند است.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید