خبر فوری

2400 کلاس درس در هرمزگان نیازمند مقاوم سازی

حمید هراتی قوی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برای مقاوم سازی این تعداد کلاس درس، یکهزار و 600 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که امیدواریم با حمایت دولت و خیران این اعتبار محقق شود.
وی بیان داشت: فضای آموزشی استاندارد و ایمن برای تعلیم و تربیت دانش آموزان یک ضرورت است و ما موظفیم بستر و فضای مناسب تعلیم و تربیت را فراهم نماییم.
سرپرست اداره کل نوسازی، مدارس هرمزگان از خیران، موسسه های مالی و اعتباری، بانک ها و شهرداری ها خواست برای حفظ ایمنی دانش آموزان و گسترش مدارس ایمن در بازسازی و مقام سازی مدارس تخریبی و غیراستاندارد مشارکت داشته باشند.
هراتی قوی خاطرنشان کرد: هرمزگان در زمره استان هایی است که بیشترین مدارس تخریبی و مدارس نیازمند مقاوم سازی را دارد و انتظار توجه ویژه داریم.
وی یادآورشد: در ابتدای دولت یازدهم بیش از 2500 کلاس درس تخریبی وجود داشت که با حمایت دولت و همراهی خیران بیش از 900 کلاس تخریبی بازسازی شد.
این مسئول تاکید کرد: 1600کلاس درس دیگر هم باید با فوریت نسبت به تخریب و بازسازی آن اقدام شود که نیازمند 240میلیارد تومان اعتبار هستیم .
هراتی گفت: هرسال در شورای آموزش و پرورش شهرستان ها سه اولویت تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مشخص و به اداره کل نوسازی مدارس استان اعلام می شود که در صورت نبود پروژه نیمه تمام در آن شهرستان و اختصاص اعتبار، اقدام به بازسازی مدارس تخریبی می شود.
وی تاکید کرد: شناسایی مدارس تخریبی بر اساس مطابقت با آیین نامه ها و مقررات از جمله آیین نامه 208 زلزله است که با اطلاعات موجود در واحد شناسنامه فضا مطابقت داده می شود و به تایید ناظران فنی اداره کل نوسازی مدارس می رسد.
مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان یادآورشد: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه در سیزدهمین نشست شورای برنامه ریزی استان که بهمن ماه 1395برگزار شد، با اشاره به اینکه یکهزار و 300 میلیارد تومان به بخش نوسازی مدارس اختصاص یافته است، وعده داد که استان های هرمزگان و سیستان و بلوچستان با مشکلات عدیده ای در این بخش مواجه اند اما تاکنون در این خصوص اعتبار ویژه ای به این استان درنظرگرفته نشده است.
هرمزگان دارای 320 هزار دانش آموز و سه هزار و 481 واحد آموزشی دولتی و غیر دولتی است.
7195/6048 /1484
خبرنگار: رقیه غلامی زاده **انتشار دهنده: اصغر رضاخانی

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید