خبر فوری

انشعاب آب و برق بیش از ۷۰مدرسه در استان هرمزگان وصل شده است

حمید هراتی قوی در گفتگو با خبرنگار مهر در مورد وضعیت مدارس تخریبی در استان هرمزگان بیان داشت: بندرعباس و حوزه شرق خصوصا میناب و رودان بیشترین مدارس تخریبی را دارند و در این خصوص سعی کرده ایم با همه توان برای رفع مشکل در این شهرستانها اقدام کنیم. مشارکت بنیاد برکت و بانکها در حذف مدارس تخریبی و توجه ویژه دولت به این مناطق را ارج می نهیم.

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس با اشاره به مشکل ۵مدرسه در شهرستان میناب در اواخر سال ۱۳۹۵ افزود: با اعتبارات ملی و مردمی دو پروژه را به صورت همزمان به مناقصه گذاشته ایم و یک پروژه نیز متعاقب آن به مناقصه گذاشته شد. عملیات اجرایی مدارس هشتبندی، پشته شهوار و زهوکی آغاز شد.

وی افزود: برای مدرسه حنظله گودو اعتبارش در ستاد مدیریت بحران مصوب شده است و ما هم در این خصوص تمام توان خود را بکار گرفته که این مشکلات به حداقل برسد. در نیمه دوم سال ۹۵رایزنی با بنیاد برکت در خصوص بازسازی آموزشگاه حاجی خادمی انجام شد که بحمدالله نتیجه بخش بوده است.

هراتی قوی ازحمایت بنیاد علوی در احداث ۱۹کلاس درس در استان خبر داد و یادآور شد: از این تعداد ۶کلاس به شهرستان میناب اختصاص داده شد. در کوهستک نیز اقدام لازم در جهت بازسازی مدرسه این منطقه به عمل آمده و امیدواریم که با تخصیص اعتبار بتوانیم نسبت به مقاوم سازی دبستان کندال هم اقدام کنیم.

سرپرست نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان در خصوص وصل انشعابات آب و برق مدارس خیرساز در استان اظهارداشت: سیاست بر این است که قسمتی از اعتبارات را برای انشعابات مورد اشاره اختصاص دهیم. لذا هزینه انشعابات بیش از ۷۰مدرسه را در استان پرداخت کرده ایم و در سال جدید نیز پیش بینی لازم به عمل آمده است.

محمید هراتی قوی بر حمایت مجمع نمایندگان استان تأکید کرد و افزود: معاونت محترم رئیس جمهور در سیزدهمین نشست شورای برنامه ریزی استان در بهمن ۱۳۹۵بر حمایت ویژه دولت از استانهای هرمزگان و سیستان و بلوچستان در بخش نوسازی مدارس تاکید کرد که امیدواریم با حمایت مجمع نمایندگان استان بتوانیم اعتبارات ویژه ای را برای جمع آوری  مدارس تخریبی و مقاوم سازی مدارس غیر استاندارد استان دریافت کنیم.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید