۹۶ آموزشگاه تخریبی میناب در شرایط بحرانی قرار دارد

مهدی ابوذر نخعی در گفتگو با خبرنگار مهر با قدردانی از تلاشهای اداره کل نوسازی مدارس در خصوص رفع کمبود فضاهای آموزشی و حذف مدارس تخریبی گفت: از ۱۳۰مدرسه تخریبی شهرستان، ۹۶آموزشگاه در شرایط بحرانی هستند و باید برای رفع این مشکل بطور جدی اقدام کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب افزود: در بارندگی پایان سال ۱۳۹۵چند مدرسه تخریبی به شدت آسیب دید که اداره کل نوسازی علیرغم همه محدودیت ها عملیات اجرایی این مدارس را آغاز کرد . ولی باید با تامین اعتبار آنها نسبت به اتمام این پروژه ها اقدام گردد.

ابوذر نخعی با اشاره به وضعیت برخی مدارس تخریبی در مناطق روستایی میناب یادآور شد: در برخی مناطق مثل گودو ، هشتبندی حتی فضای استانداردی وجود ندارد که به صورت استیجاری در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد و چاره ای جز تعطیلی مدارس و ترک تحصیل دانش آموزان نیست. لذا باید به سرعت این موضوع در دستور کار قرار گیرد. تا با آغاز سال تحصیلی دانش آموزان بتوانند از فضای آموزشی ایمن و استاندارد بهره گیرند.

وی بارش رحمت الهی را برای منطقه با توجه به شرایط خاص شهرستان میناب و بروز فروچاله ها یک نعمت دانست و گفت: من خدمات انجام شده اداره کل نوسازی مدارس را قبول دارم ولی میناب بلحاظ دارا بودن مدارس تخریبی در استان و حتی کشور شرایط ویژه دارد و این احتمال وجود دارد که با بارندگی این مدارس فرو بریزند. انصافا باید یک اعتباری برای مدارس تخریبی دیده شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان میناب بحث انشعابات آب و برق و تجهیزات مدارس خیر ساز و انجام تعهدات دولت در پروژه های مشارکتی را خواستار شد و افزود : دغدغه خیرین مدرسه ساز این است که حق انشعاب آب، برق، تجهیزات آموزشی و اداری، سرمایشی و گرمایشی مدارس شان با مشکل روبرو می شود.

وی افزود: حتی برخی خیرین از طولانی بودن زمان تکمیل پروژه های مشارکتی (سهم نوسازی مدارس) گلایه دارند. در این خصوص باید تدبیری اندیشید که خیرین مدرسه ساز با کمترین دغدغه در این مسیر حرکت کنند.

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید