آتش سوزی عمدی در میناب جان ۲ نفر را گرفت / بازداشت دو عامل احتمالی

جاوید امانی در گفت‌ وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان از تفهیم اتهام و صدور قرار بازداشت موقت برای دو نفر از عاملین آتش سوزی عمدی خانه قدیمی در شهرستان میناب خبرداد.

وی اظهار داشت:پس از وقوع این جنایت هولناک و با توجه به اهمیت آن؛ پرونده‌ای تحت نظر دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب تشکیل و بازپرس ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به موضوع تعیین شد.

این مقام قضایی افزود: بر اساس بررسی‌های به عمل آمده و نظریه کارشناسان آتش نشانی مشخص شد عامل انسانی به صورت عمدی در وقوع حریق نقش داشته است.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه تحقیقات در خصوص اطلاع از قصد عاملین جنایت ادامه دارد، تصریح کرد: در این خصوص دو متهم بازداشت و به منظور تکمیل تحقیقات به زندان معرفی شده اند.

امانی در تشریح جزئیات پرونده اظهار داشت: پس از اینکه تیم‌های آتش‌نشانی با اطلاع از وقوع یک حریق گسترده، راهی خانه‌ای قدیمی در بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب شدند، آتش‌نشان‌ها پیکر مرد و زن جوانی را یافتند که در شعله‌های آتش سوخته بودند.

وی در ادامه افزود: با کشف جسد این دونفر موضوع به دادستان عمومی و انقلاب شهرستان میناب گزارش شد و بدین ترتیب به دستور مقام قضایی تیمی از کارآگاهان جنایی با حضور در محل حادثه و بررسی آثار به جا مانده، اعلام کردند دو مقتول در حال استعمال مواد مخدر بوده اند که با دخالت عامل انسانی درب محل از بیرون قفل شده و پس از شکسته شدن شیشه؛ مواد اشتعال زا به درون اتاق پرتاب و قربانیان به سبب ناتوانی از فرار و نجات جان خود، طعمه حریق شده اند.

معاون قضایی دادگستری هرمزگان تصریح کرد: از آنجا که عمدی بودن حریق متصور است، تجسس‌ها در این خصوص ادامه یافت و سرانجام مأموران پی بردند که همزمان با وقوع آتش‌سوزی، چهار مرد جوان در محل جنایت حضور داشته اند که از این میان دو نفر دستگیر و دو نفر دیگر پیش از حضور مأمورین موفق به فرار شده‌اند و تحقیقات به منظور دستگیری این دو نفر نیز ادامه دارد.

انتهای پیام /

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید