خبر فوری

معدوم شدن بیش از 83 هزار قطعه مرغ‌ آلوده در بستک

‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، محمد جانباز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه به علت شیوع بیماری نیوکاسل مرغ‌های آلوده بیش از 83 هزار قطعه مرغ در چهار واحد مرغداری بستک معدوم شد، اظهار کرد: نیوکاسل بیماری حاد ویروسی در طیور است که سرایتی به انسان ندارد.

وی با بیان اینکه اکنون شش کانون بیماری در شهرستان بستک شناسایی شده است، افزود: واکسیناسیون، وجود مسئول فنی در مرغداری‌ها، حصارکشی، کنترل رفت‌وآمد افراد و لوازم مرغداری‌ها از اصول اصلی و مهم در کنترل بیماری نیوکاسل است.

وی در پایان با اشاره به اینکه هرمزگان بیش از چهارصد مرغداری فعال دارد، خاطرنشان کرد: امسال در 73 مرغداری شهرستان بستک، یک میلیون و 600 هزار قطعه جوجه ریزی شده است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید