خبر فوری

ماهی‌فروشان بدون رعایت مسائل بهداشتی آبزیان را به فروش می‌رسانند

‌‌به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، ‌جلسه هماهنگی و ساماندهی عرضه و توزیع آبزیان در شهرستان بندرعباس با حضور مدیرکل و رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بندرعباس و نمایندگان استانداری، فرمانداری، شهرداری منطقه 1و2، سازمان میادین، اصناف، شیلات، نیروی انتظامی، در اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان برگزار شد.

مدیرکل دامپزشکی استان هرمزگان گفت: این جلسات باید مداوم برگزار و توجه بیشتری شود و وظایف را در دو بخش یک وظیفه قانونی که قانون‌گذار وظیفه همه را مشخص کرده و دوم وظیفه شرعی هر فرد مسلمان دانست که در جلوگیری از عرضه آبزیان حرام حضورداشته باشد، تقسیم کنیم.

محمد جانباز اظهار کرد: شهرستان بندرعباس به دلیل موقعیت دریایی یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری کشور است و نامناسب بودن بازار ماهی‌فروشان و قرار گرفتن آن در محل پر رفت‌وآمد شهر موجب شده بوی نامطلوبی در شهر ایجاد کنند.

این مقام مسئول افزود: ماهی‌فروشان بدون اینکه مسائل بهداشتی را رعایت کنند، آبزیان را به فروش می‌رسانند و پس از فروش بوی بد ماهی‌های پاک‌شده در کنار ساحل را رها می‌کنند و نمای ساحل زیبای بندرعباس را نازیبا می‌کنند و همچنین جمع شدن حیوانات فضای نامطلوبی به شهر داده است.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل نداشتن شناسنامه بهداشتی ماهی‌فروشان قادر به نظارت کامل بر روی آن‌ها را نداریم و عرضه محصولات آبزی به‌صورت بهداشتی در صورتی امکان‌پذیر خواهد بود که مراکز عرضه و توزیع این محصول با اختصاص مکان مناسب و کاملاً بهداشتی که با همکاری شهرداری میسر می‌شود تا این محصول به‌صورت تازه و بهداشتی در دسترس مردم قرار گیرد.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید