خبر فوری

آغاز برداشت آلوئه‌ورا از مزارع هرمزگان

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، مسعود گرگیج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برداشت برگ آلوئه‌ورا در ۴۰ هکتار مزرعه و در سه چین در فصل‌های زمستان، بهار و تابستان است.

وی با بیان اینکه آلوئه‌ورا‌های برداشت شده به استان‌های اصفهان، تهران و فارس فرستاده می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال دو هزار و ۴۰۰ تن برگ گیاه آلوئه‌ورا از مزارع استان برداشت شود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به اینکه عمر گیاه آلوئه‌ورا ۳ سال است و از طریق پا جوش تکثیر می‌شود، اضافه کرد: این گیاه در صنعت تولید کمپوپ و نوشیدنی و ساخت مواد آرایشی و بهداشتی کاربرد دارد.

گرگیج ادامه داد: آلوئه‌ورا به علت داشتن خواص ضد میکروبی در درمان بسیاری از زخم‌ها، سوختگی‌ها، اگزما، تاول، گزیدگی زنبور و نیش حشرات، بریدگی، کوفتگی، آفتاب‌سوختگی درمان غلظت و چسبندگی خون، اکسیژن‌رسانی خون، سنگ کلیه، زخم معده، فشارخون، سرطان روده، قند خون، قلب و عروق و پوست بسیار مفید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: گیاه آلوئه‌ورا بیشتر در شهرستان‌های رودان، سیریک، بندرلنگه، ارتفاعات بشاگرد، قشم و بستک کاشته می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایسنا، گیاه آلوئه‌ورا (آلوورا) یا صبر زرد گیاهی است علفی و چند ساله با برگ‌های ضخیم، گوشتی بلند و دارای تیغ است که گل‌های آن به‌صورت خوشه‌ای مایل به زرد است.

انتهای پیام

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید