خبر فوری

دهه کرامت فرصتی برای نمایش چهره رحمانی اسلام است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از ایرنا، علیرضا نصری روز شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری دهه کرامت در قشم بیان کرد: استکبار جهانی در این روزها به دنبال نمایش چهره ای خشن، خون ریز و خشونت طلب از اسلام است و باید از فرصت دهه کرامت و سیره امام مهربانی ها برای نشان دادن غنای فرهنگی و رحمانی این دین مبین بهره گرفته شود.
وی با اشاره به برگزیده شدن مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام افزود: تشریح دوران زندگی حضرت امام رضا (ع) که همه موجودات از رحمت او بهره مند شدند، یک ضرورت است و باید با تبلیغات و ترویج شادی بین مردم به این مهم پرداخته شود چرا که امروز دنیا تشنه سیره ایشان می باشد.
فرماندار قشم گفت: اهل بیت (ع) سرچشمه معارف هستند و سبک زندگی آن بزرگواران به ویژه امام مهربانی ها که مناظره های ایشان با علمای سایر ادیان و مذهب ها زبانزد است، نه تنها در شهرستان که در استان و ورای مرزهای کشور باید تبیین شود.
او اضافه کرد: نقش و جایگاه امامان معصوم در کنار مناسبت هایی از این دست باید به طور ویژه در زندگی روزمره مردم جاری باشد، گسترش یابد و آیین های دهه کرامت نیز در راستای بصیرت افزایی به اجرا درآید.
نصری همچنین با تاکید بر هم افزایی دستگاه های اجرایی و نهادهای انقلابی عنوان کرد: همه باید در شادی اهل بیت (ع) شاد باشند و سمت و سوی برنامه ریزی ها باید به گونه ای ترتیب داده شود که این شادی در فضای عمومی جامعه ملموس باشد.
رییس تبلیغات اسلامی قشم نیز در ادامه گفت: برنامه های ویژه دهه کرامت در شهرستان از روز سه شنبه هفته جاری تا روز جمعه سیزدهم مردادماه برگزار می شود که در روز نخست همایش ویژه دختران به مناسبت ولادت حضرت معصومه (س) در مهدیه شهدای گمنام و برخی از مسجدها خواهد بود.
حجت الاسلام احمد غلامی افزود: همچنین آیین تجلیل از بقاع متبرکه در امامزاده سید مظفر، گفتمان دینی در مسجدها، همایش خانواده در فرمانداری و حوزه علمیه خواهران، جشن هایی در بخش مرکزی و شهاب با حضور اهل سنت طی دهه کرامت، اعزام کاروان های زیارتی به مشهد مقدس و جشن ویژه ای به مناسبت ولادت حضرت امام رضا (ع) از جمله برنامه هایی می باشد که تدارک دیده شده است.
انتشاردهنده: محمد ملاحمزه زاده
8123

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید