خبر فوری
هرمزبان:گروه اجتماعی: رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان گفت: نگاه به فضای مجازی باید نگاهی جبهه‌ای باشد تا بتواند جلوی توانمندی دشمن در مقابل هجمه فرهنگی را بگیرد زیرا کار فرهنگی به‌ویژه در فضای مجازی مانند حضور در خط مقدم است.

کار فرهنگی مانند حضور در خط مقدم است

به گزارش پایگاه خبری هرمزبان اخبار هرمزگان به نقل از خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان و به نقل از بسیج رسانه استان گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی گیلانی، رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان امروز در دیدار با جمعی از فعالان فضای مجازی اظهار کرد: شناسایی و پرورش نخبگان جوان در تمام زمینه‌ها از مسائل مهمی است که امروز در آن دچار ضعف هستیم و باید تقویت شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در برخی از زمینه‌ها مانند فعالیت‌های فرهنگی و مقابله با جنگ نرم با تاخیر اقدام شده است، گفت: کار در فضای مجازی بسیار دقیق و لطیف است پس باید از استحکام و قدرت کافی برخوردار باشد تا در سطح جامعه و در میان عموم مردم موثر واقع شود.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با بیان اینکه فضای مجازی باید بر اساس راهبرد و هدف‌های مشخصی پیشروی داشته باشند، افزود: باید برای پیشبرد این اهداف، راهکارهای مناسب و در کنار آن ظرفیت و ضرورت‌های موجود را شناسایی کرد و از ظرفیت‌های بالفعل به‌عنوان ظرفیت‌های بالقوه استفاده کرد.

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا اعلام کرد: کارهایی به این شکل در قالب کار فرهنگی به‌تدریج در جامعه تاثیر می‌گذارند و می‌توانند سبب جذب و ساماندهی نیروهای مختلف در طول زمان شوند.

وی با اشاره به اینکه تولید محتوا در فضای مجازی نیازمند عقبه پژوهشی است افزود: در صورت عدم وجود پژوهش و تحقیق، زمینه موفقیت در کار فراهم نمی‌شود زیرا طرح‌های بسیاری در کشور اجرا شده که به‌دلیل عدم وجود عقبه پژوهشی و آموزشی موفق نبودند.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: نگاه به فضای مجازی باید نگاهی جبهه‌ای باشد تا بتواند جلوی توانمندی دشمن در مقابل هجمه فرهنگی را بگیرد زیرا کار فرهنگی به‌ویژه در فضای مجازی مانند حضور در خط مقدم است.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ اظهار کرد: یکی از معضلات فرهنگی در سطح کشور، عدم مهندسی فضای مجازی است؛ یعنی باید ظرفیت‌ها و توان اجرایی یک کار فرهنگی و ابتدا و انتهای کار باید از زمان شروع تعیین شود تا نتیجه مطلوب به‌دست بیاید.

وی با اشاره به اینکه باید در تمام شرایط آماده مقابله با شبیخون فرهنگی دشمن بود افزود: امروزه دشمن در دانشگاه به‌گونه‌ای فعالیت می‌کند که دین را مانع معنویت حقیقی بیان کند و متاسفانه برخی جوانان نیز به‌دلیل عدم درک فلسفه دین تحت تاثیر هجمه دشمن قرار می‌گیرند.

رمضانی خاطرنشان کرد: نباید نسبت به جوانان با دید جناحی برخورد کرد بلکه باید زمینه را فراهم کرد تا تمام آن‌ها با هر عقیده‌ای جذب مسیر درست اسلام و انقلاب شوند.

نماینده مقام معظم رهبری در اروپا با اعلام اینکه باید در کار فرهنگی با صداقت و درستی رفتار کرد گفت: نباید با انتقادات با هجمه برخورد کرد زیرا توجه به انتقادات یکی از عوامل رشد و پیشرفت در هرکاری به‌حساب می‌آید.

رئیس مرکز اسلامی هامبورگ آلمان با انتقاد به اینکه بسیاری در کشور تلاش می‌کنند تا جوانان گیلانی نتوانند خود را بروز دهند افزود: مقام معظم رهبری نیروی انسانی و جوانان گیلان را نخبه، ارزشمند و توانمند معرفی می‌کنند اما برخی تمایل ندارند تا این ظرفیت عظیم رشد و بروز کند.

 

درباره هرمزبان

اخبار دیگر رسانه ها صرفاً به منظور آگاهی رسانی منتشر شده و نظرات بیان شده در آنها، الزاماً بیانگر دیدگاه های هرمزبان نیست. پایگاه خبری هرمزبان وابسته به هیچ نهاد و سازمانی نیست و با هزینه های شخصی اداره می شود. این پایگاه دارای مجوز رسمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و در چارچوب قانون مطبوعات و قوانین جاری کشور به اطلاع رسانی و فعالیت خبری می پردازد. صاحب امتیاز و مدیرمسئول: مهدی کمالی وبگاه شخصی: MahdiKamali.ir

دیدگاهتان را بنویسید